Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Dressyr Får man småprata med hästen, berömma, osv. under tävling? :confused: 2
Svar
24
· Visningar
1 917
Senast: Victovie
·
V
Dressyr hur tränar man förvänd galopp ibörjan?
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: Luxurios
·
Dressyr Jag har en ganska framtung häst, och det blir då att jag gärna "rider med händerna" jag vill få bort denna ovana, men vet inte riktigt...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: _Mallan_
·
T
Dressyr I vilka program går div 3 för häst?? //Ems
Svar
4
· Visningar
709
Senast: Magnum
·
Dressyr Har jag missat något? får man tävla dressyr med mexikansknosgrimma(pullarnosgrimma) nu förtiden?? 2 3
Svar
40
· Visningar
3 200
Senast: Rumpnissen
·
T
Dressyr Hej, jag har en tysk ridponny f. 2001. När han ska galoppera sträcker han ut huvudet och springer in i galoppen, nog för att han är... 2
Svar
21
· Visningar
2 246
Senast: Ämelie
·
Dressyr Jag har fått låna en jättetrevlig liten häst med oerhörda gångarter, ffa en rejäl ökad trav (bara 155 cm som kommentar till tråden om... 2
Svar
22
· Visningar
2 542
Senast: Djurjouren
·
Dressyr min mamma filmade mig när jag red, och i galoppen så sitter jag och gungar med hästen! verkligen driver med överlivet om man säger så...
Svar
8
· Visningar
1 530
Senast: Susan
·
Dressyr Blir en mindre häst automatiskt neddömd i dressyren? Klart att den inte ska bli det rent teoretiskt men hur ligger det faksiskt till... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 088
R
Dressyr Jag har ett halvblodssto som har svårt men högergaloppen, så jag behöver tips på hur man kan förbättra den. Vänstergaloppen är riktigt...
Svar
7
· Visningar
1 419
Senast: Cake
·
M
Dressyr har ju tyvärr gjort så att det blivit färre dressyrtävlingar för ponny på lokalnivå med "normala" klasser. Många med mig letar med ljus...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: Retzina
·
I
Dressyr Hej alla duktiga dressyrryttare! Jag skulle behöva lite tips... jag äger o rider nu för tiden islandshästar. Tränar dem genom...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: Mow
·
E
Dressyr Måste man knoppa på dressyrtävlingar:confused: Min ponnys man är jättetjock!! Och jag ska tävla mina första tävlingar nu i helgen... 2
Svar
25
· Visningar
2 305
Senast: Elinabergh
·
V
Dressyr min häst vänder ut rumpan ett steg snett till vänster i halten. han gör en jätte bra halt först, sen kör han ut den.. nån som vet varför...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: Gwaeron
·
N
Dressyr Vad gör man som ryttare för fel om man lägger över för mycket tyngd i ytterstigbygeln vid arbete på volt? Jag gör likadant i båda varven...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: _NMBA_
·
E
Dressyr Jag har en förmåga att vrida ut mina underskänklar, och skänkla med hälen, jag vet att jag inte är tillräckligt stark i mina ben för att...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: mackan
·
Dressyr Har någon bilder eller filmsnutt på en exemplarisk skänkelvikning??? Så bra så man kan säga jaha det är sååå det ska se ut och sträva... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 917
Senast: lektra
·
A
Dressyr Jag har STORA problem med ryggning. Min häst ryggar snett till vänster. Hur väl jag än förbereder mig, så behöver jag inte mer än tänka...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: annmarie
·
J
Dressyr Vill gärna ha tips på hur jag ska jobba hästen när vi nu ska börja med byten. ....rider förvänd galopp utan större problem, på...
Svar
7
· Visningar
3 029
Senast: jjeg
·
Dressyr Dags för debut!! Vad får man ha för klädsel? Måste man ha kavaj och ridstövlar eller kan man tävla i klubbjacka med vit polo under och...
Svar
4
· Visningar
1 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka