Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Dressyr jag förstår inte det här, är det så att olika program i dresyr är olika klasse eller va ? jag fattar inte vad innebär tex. medelsvår i...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: gamila
·
F
Dressyr Hej! Jag har inte TR hemma men har lite funderingar kring det här med kandar... * När är man tvungen att ha kandar? (från vilken...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Victovie
·
Dressyr Ja se rubriken. Någon som har nått bra svar? Sen oxå, hur vänjer man hästen med att ha två bett i munnen? Inget prat om vad ryttaren...
Svar
19
· Visningar
1 845
Senast: Lickety
·
L
Dressyr Är det någon som skulle kunna hjälpa mig ,har sökt med ljus och lykta efter hjälperna till piaff!men inte hittat det.Så nu försöker jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 836
Senast: litenmama
·
Dressyr Får man ha läderstövlar med snörning när man tävlar dressyr?:confused:
Svar
2
· Visningar
999
M
Dressyr Min häst har verkligen inget tålamod att stå stilla i halten, max 2-3 sekunder sen bara måste man ju röra på sig! man kan ju inte stå...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: MariaAhmira
·
Dressyr Har ej TR tillgängligt och har inte tävlat så mycket dressyr. Men nu till våren hade jag tänkt ta ut min hopphäst på dressyrbanan...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: EB_
·
K
Dressyr Har hört grunkas om att unghästklassen i dressyr är borttagen, stämmer det? När jag tänker efter så såg jag ingen ungponny på de...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: EB_
·
T
Dressyr Jag skulle gärna vilja få tag på en tränare att rida för på min medryttarhäst men jag vet inte hur man får tag på en. Hur gör man när...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Rumpnissen
·
S
Dressyr undrar om någon vet om man får tävla dressyr på hackamore. Har testat det på min häst och hon blev mycket harmoniskare och roligare att... 2
Svar
35
· Visningar
2 273
Senast: PrinceFair
·
E
Dressyr Hur ser "rätt form" ut, för en - hyffsat omusklad häst som inte orkar bära sig ordentligt än? Hur uppnår man den? Vad kan man...
Svar
14
· Visningar
1 389
Senast: Madick
·
A
Dressyr Är medryttare på ett halvblodsto som jag rider mycket dressyr med. Jag har ett problem det är att hon är väldigt stel och svår att...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Elisha
·
Dressyr Vad är TR? Förstår att det handlar om regler och ddefinitioner av program, men vad betyder förkortelsen och var kan man få tag på...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Elin_B
·
F
Dressyr FInns det ngn regel om hur långa skänklarna på kandar stången får vara? tänkte köpa en som är 14 mm är det tillåtet? :bump: :bow:
Svar
2
· Visningar
707
·
Dressyr Hur placerar ni stången och bridongen? Stången längre ner? Sätter ni betten högt mot mungipan eller långt ner i munnen?
Svar
12
· Visningar
1 071
·
L
Dressyr Hej, vad ska man göra i LC:1 i dressyr? Måste man göra skänkelvikning? Hoppas på trevliga svar! :rofl:
Svar
3
· Visningar
904
Senast: SoofieA
·
L
Dressyr Vad betyder Bakom/framför lod?:confused: 2
Svar
32
· Visningar
2 105
Senast: malinsky
·
N
Dressyr Jag är 20 år och har en islänning på 5 år. Hade tänkt att tävla en liten klubbtävling i vår. Eftersom jag är över 18 år ska vi ju...
Svar
4
· Visningar
875
Dressyr Eftersom jag inte har TR här hemma undrar jag om någon vet om man får tävla med rakt bett i dressyr? :confused: Det är inte i gummi.
Svar
11
· Visningar
1 112
Dressyr I vårt stall pågår en debatt mellan dressyrtanterna som ägnar sig åt klassisk dressyr och de som ägnar sig åt "tysk" dressyr (finns... 2
Svar
36
· Visningar
5 203
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka