Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag tror bestämmt att jag har missat nått.. LB:1 2006... :confused: Är det mycket ändringar i det, eller har de bara bytt namn...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: PrinceFair
·
L
Dressyr I Torsdags på ridlektionen red jag i dressyrsadel för första gången och då öppnades en helt ny värld för mig!jag har alltid ridit i...
Svar
10
· Visningar
1 081
Senast: astronaut
·
T
Dressyr Ja, nu vil jag höra era åsikter om Allt som har med galoppombyten att göra :rofl: :rofl: . Hur började du ? Försök komma ihåg :angel...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: dressyrryttare
·
Dressyr Jag sitter och tittar på dressyrprogram ur de högre klasserna. Vad jag förstår så följer St Georges efter Msv A och efter det...
Svar
7
· Visningar
2 303
Senast: malinsky
·
Dressyr Jag fick en fråga idag om varför man måste ha kandar i de högre klasserna och kunde inte riktigt svara på det. (Jag tävlar inte i de...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: sara_den_rara
·
J
Dressyr Har en häst som jämt knuffar över mig på ytter sidan...i höger varv ....hur kommer man tillrätta med detta. Får inte igenom böjningen... 2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: jjeg
·
Z
Dressyr Jag funderade på en sak som andra kanske tar som självklar....men here goes: När man rider dressyr på tävling och det är skritt på...
Svar
16
· Visningar
1 329
Senast: lektra
·
Dressyr Jag har gjort ett eget dressyrprogram, Lätt Linda:1 2006, för träning. :) :bump: Jag är inte säker på hur man brukar skriva...
Svar
9
· Visningar
1 484
Senast: lizan
·
Dressyr Hur går det till på en dressyrclearound? när får man clearound? om man ridit hela banan utan felridning, eller måste man ha ett visst...
Svar
12
· Visningar
1 152
Senast: Giccie
·
Dressyr vet eg. inte om den här tråden ska ligga här eller någon annanstans, moderator får flytta den om den ligger helt fel. jag har... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 870
Senast: lektra
·
D
Dressyr när hästen går i form har jag för mig att den ska söka nedåt med huvud och hals och sätta bakbenen undersig..... men om man inte har... 2
Svar
26
· Visningar
1 949
Senast: mackan
·
Dressyr Hej. Min häst går superfint i skritten och traven, riktigt bra form. Men i galoppen blir hon jättepigg och ibland slänger hon med...
Svar
12
· Visningar
1 109
Senast: mackan
·
Dressyr Vad har ni för Dressyr sadel?! Jag har man en Sübben Maestoso. Svart 17". Gjord 2004. :bump: 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 884
Senast: SoofieA
·
Dressyr Jag har stora problem med min hästs rumpa i höger varv i galoppen :crazy: . Problemet är att hon skjuter in rumpan innanför spåret...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: Sass
·
M
Dressyr Har sökt i de andra trådarna men ej funnit ngra regler om stigbyglar. Är det tillåtet att rida i sk. quick out? Sånna som fäller ut sig...
Svar
3
· Visningar
1 288
Senast: suisyola
·
Dressyr Jag har ostadig underskänkel och trampar inte ner hälen ordentligt, något tips?? Vad gör man de dagar då hästen är fullkomligt...
Svar
8
· Visningar
1 881
Senast: Gilette
·
Dressyr Har ni sett de nya dressyrprogrammet LB:0? Ett nytt program för 20x40 bana! :bump: Verkar vara ett riktigt roligt program med lite... 2
Svar
34
· Visningar
4 757
Senast: toughcookie
·
L
Dressyr Jag har en häst som blir ganska stark vid vissa tillfällen. Jag har ridit henne på ett vanligt tränsbett, har något tips på annat bett...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Kan nån förklara för mig vad som ingår i det lägsta dressyrprogrammet och vad det kallas? Är det Lätt D då eller? Berätta gärna hur...
Svar
11
· Visningar
8 108
Senast: Frajda
·
C
Dressyr HEj!! När jag rider min ponny så går det jätte bra, men sen när ja släpper spöt så dör han nästan. han börjar trava på långsamt...
Svar
10
· Visningar
1 204
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V