Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

K
Dressyr Min häst har tyvärr fått en piphas (ofarlig)..... Skall ut och tävla med henne i vår men min fråga är om detta är något som domarna kan...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: bobo
·
D
Dressyr Min ponny har svårt att böja sig i höger varv när vi rider på volt och hon trycker in inner bog och vill inte jobba den sida och hon...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Diba
·
M
Dressyr Jag ska till tyskland efter sommaren och jobba ett år. Såg att det fanns en tråd om hästord på engelska. Ska snart ringa henne jag ska...
Svar
9
· Visningar
5 091
Senast: rostad
·
Dressyr Vet inte hur beteckningen ser ut. LA:P1 eller LA P:1 eller något annat. Hursomhelst undrar jag vad det är för ett program och jag...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: IngelaH
·
Dressyr Hur avslutar ni en sådan?? Säj att man rider skänkelvikning längs medellinjen, flyttar ni framdelen till bakdelens spår, eller bakdelen...
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: Lavinia
·
Dressyr Är det okej att alltid rida dressyr utan lindor eller benskydd?? Kan det skada hästens ben eller ge förslitningsskador på ngt sätt... 2
Svar
36
· Visningar
2 788
Senast: Ich
·
B
Dressyr Några tips om hur man ska göra för att använda så små hjälper som möjligt i galoppfattningen? :)
Svar
14
· Visningar
1 067
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr Har en helt underbart sto, fd travare men har knappt gått på banan utan mest som ridhäst. Jag köpte henne i maj och har jobbat hårt med...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: Schmetterling
·
M
Dressyr Hejsan! Har problemet som säkert många andra här också har. Det är det att när jag tränar dressyr så vill jag ju rida så bra och likt...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: melinda
·
C
Dressyr Japp, har själv ett tredelat där mittendelen är platt. Iallafall så läste jag höökskatalogen idag (missbrukar den grovt, läser den... 2
Svar
38
· Visningar
2 607
Senast: lektra
·
Dressyr hejsan allihopa! hur går man till väga för att skaffa sig gröntkort??? har hört om ngt ridprogram man ska göra....hur avancerat är...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: dressyrtok
·
Dressyr Var inne på Stallbacken just och kollade på dressyrprogrammen, där står att LB:1 2003 inte längre gäller nu, 2006. Är jag helt efter...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Magnum
·
Dressyr Det ska till en f.d. hoppryttare (Lars Lagerdahl) att bestämma längden på ett dressyrspö. Nu får spöt på tävling endast vara 110 cm. och...
Svar
17
· Visningar
4 713
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr Vet inte vars ja sk lägga den här tråden men hoppas att nån här kan hjälpa mig. Jag ska flytta med min häst ner till Skåne & ska...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Madeleen
·
Dressyr Jag måste fråga, är alltid arbetande bakben = skum (svett)? nog måste väl hästen kunna jobba m bakpartiet utan att skumma där. Jag har... 2
Svar
24
· Visningar
5 024
Senast: plus_mig
·
Dressyr Min häst har svårtstartad motor eller svåruppvärmd motor eller vad man ska kalla det. Med andra ord är hon väldigt seg i början och om... 2
Svar
25
· Visningar
2 383
Senast: Saigon
·
Dressyr skulle behöva lite hjälp med dom här sakerna, hur jag ska träna min häst,..kan någon hjälpa mig ? a,höger samt vänstergalopp - fatta...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: Saigon
·
Dressyr När är hästen lång och framtung? är det när den går på bogarna och inte arbetar med bakbenen. det är väl mindre risk att hästen ser lång...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: bigganl
·
Dressyr Vad menas med en "öppen form"? Är det ngn skillnad på "gå i form" och "gå på tygeln" och i så fall vad är skillnaden?
Svar
15
· Visningar
4 154
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Hur kan man träna upp konditionen på hästen!?? det verkar som om min häst har väldigt dålig kondition då hon fort blir trött och flåsar...
Svar
10
· Visningar
1 056
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈