Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Men jag ska iaf rida dressyr på min ponny i morrn :) Vill ha lite tips om vad jag kan träna. Vill gärna rida mkt lösgörande övningar...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Lully
·
J
Dressyr Jag undrar om det är nån som har några tips på vad man kan göra för att träna hästen att gå stadigt på tygeln? :banana:
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: JohannaN
·
M
Dressyr Visst ska licensen vara på ryttaren å inte på hästen? Medryttaren ska tävla min å frågade när hon kunde få licensen men jag har inte...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: moonlightgarden
·
K
Dressyr Jag rider på ridskola och när jag ska sitta ner i traven på skumpiga hästar vill jag gärna luta mig lite bakåt. Det säger ridläraren...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: JohannaN
·
L
Dressyr Några bra övningar, etc rida mycket utan stigbyglar? Hur får jag fötterna/händerna att hållas stilla? Vad tänker du på när du rider och...
Svar
12
· Visningar
1 637
Senast: Totola
·
S
Dressyr Undrar över vilka bett man får använda på en dressyr tävling från klubb upp till regional på en B-ponny. Får man ha vilken nosgrimma...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: sweep
·
Dressyr Är det korrekt uppfattat att man inte får rida med spö på collect? För det kan väl inte gälla framridningen? När övergår framridning... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 991
Senast: MalinW
·
C
Dressyr Hej! jag rider just nu en häst (travare) som inte har blivit riden så mkt i paddock förut. Har mest ridit ut på henne under sommaren...
Svar
4
· Visningar
760
Dressyr Min häst blir väldigt hetsig i mellangångarterna, särskilt i mellangalopperna. Har väldigt svårt att fånga upp henne efter...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: idaAa
·
Dressyr Ja, vilka är egentligen de korrekta hjälperna? Har sökt lite på gamla trådar men det har bara gjort mig mer förvirra.. Antar att man...
Svar
4
· Visningar
4 013
Senast: Totola
·
C
Dressyr Hej! När jag rider min häst på ridbanan i trav så går det ibland lite för..hm hu ska jag säga..fort, man reagerar ju mest när man...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: crocket
·
L
Dressyr Hur lär man en häst på bästa sätt att göra halt men enbart sitsen.. tränar en del på det, men vet inte om jag gör rätt.. mvh Emelie
Svar
10
· Visningar
5 772
Senast: PinkPanter
·
Dressyr Kvalar man dit? Ingår det byten eller enkla byten och skolorna? ?
Svar
7
· Visningar
1 039
Senast: Gilette
·
Dressyr Jag skulle behöva hjälp med övningar för hur jag ska få min häst att belasta bakbenen lika mycket i dressyrarbetet. Jag rider sällan för...
Svar
14
· Visningar
1 741
Senast: Camilla_H
·
Dressyr Red min häst idag för första gången sen i somras, ett lätt skrittpass på småvägar här omkring. Hon var pigg och glad men kändes ändå...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Darbhanga
·
W
Dressyr hejsan jag undrar om man nu får rida med rakt gummibett med hårt gummi eller måste de vara 2 eller 3 delat? jag vet att man inte får...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Wielki Mynth
·
M
Dressyr helloou! Min häst går nu i fin form i skritt, trav å galopp. Hon kan skänkelvikning, framdelsvändning å lyssnar bra på framåtdrivande å...
Svar
12
· Visningar
1 544
Senast: Balkasch
·
M
Dressyr Jag har en b-ponny som har ganska varierande temperament. Ena dagen kan hon vara jätte "slö", andra dagen kan hon vara jättepigg! Och...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Matilda94_
·
L
Dressyr Medryttarponnyn som jag rider skummar inte så mkt i munnen, hon har precis börjat "gå i form" och skummar ibland. Men när hon gör det så...
Svar
16
· Visningar
2 921
Dressyr Hoppas ni får en massa trevliga dressyr saker från tomten:D Själv är jag väldigt glad eftersom hästen med kvarka börjar bli frisk...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: lektra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka