Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Dressyr Hej! Behöver hjälp! Ska tävla lätt B:1 om ett par timmar, men jag är lite osäker på hur man ska rida följande gångarter: Mellantrav...
Svar
13
· Visningar
9 266
Senast: Diotima
·
Trav Hör inte hemma i trav egentligen, men har hittat en jättefin speedcart som jag vill köpa om den skulle passa mina ponnyer. Men då...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: Cambrie
·
J
Islandshäst Vart hittar man resultaten från nyss genomfört junior-sm? Har letat på SIF´s hemsida och även på Strokkurs hemsida.
Svar
2
· Visningar
844
Senast: jaca
·
H
Körning Jag har en maratonvagn - inget märke, "hemmabygge". Nu finns ett säte för kusken men jag vill ha möjlighet att byta till en liten soffa...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: healingmagda
·
Distans Detta har jag kopierat från Distansritt.nu. Är det alltså så att min häst måste göra om en clear round nu. Hon gjorde en 2008 och en T...
Svar
16
· Visningar
2 006
Senast: CK
·
Western Hej på er! Nu, efter att jag har läst den fina boken "trail" från LC så har jag försökt att öva på att rida serpentiner med bommar...
Svar
7
· Visningar
1 272
Islandshäst Kort och gott, vad har ni för sadel till er häst? Positivt/Negativt? 2
Svar
26
· Visningar
5 544
Senast: pulkaskurk
·
Trav Var får man tag på träskalmar till en långvagn. Den ena gick av när vi rullade ut den ur skjulet där den stod idag. Tur var det. Vad...
Svar
4
· Visningar
1 394
Senast: Skaune
·
M
Distans Jag letar sadel till min arab som blir fem år till sommaren. Han är ganska så smal över ryggen, hög manke, 157 cm i mkh och väldigt kort...
Svar
4
· Visningar
1 876
T
Dressyr Alla tipps mottages tacksamt! Vi har börjat med byten i varje o förvirringen är total!! Det går hyffsat så länge vi håller oss till två... 2
Svar
36
· Visningar
3 919
Senast: Cettan
·
Fälttävlan Ska starta med min nya häst i Säfva o undrar om någon varit där o kan säga något om terränghindren? Vilka typer som finns på 70 cm- och...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Zipp2010
·
A
Körning Jag är lite i akut behov av hjälp. Jag blir väldigt förvirrad av allt i detta forum :confused: För några år sedan körde jag mycket på...
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: Agilitynoffe
·
Distans ngn som vet hur det gick med Zsulemi efter Uppsala, läste på Ridsport att det konstaterats en fraktur efter en olycka på upploppet.
Svar
3
· Visningar
1 540
Senast: Arabis
·
C
Distans I går red jag Simlångsritten 50 km och när jag skulle fylla i Gula Boken innan start insåg jag att den sista tävlingen jag hade ridit...
Svar
4
· Visningar
1 100
Dressyr Har hamnat i en microdiskussion om detta på FB, och funderar på det där med ideal och verklighet, alla har väl sin bild av det optimala...
Svar
13
· Visningar
1 955
Körning Hej! Jag har en massa gamla stigläder som bara ligger och inte används, det är bra läderkvalitet så jag tänkte försöka knåpa ihop en...
Svar
0
· Visningar
870
Senast: Kookaburra
·
Trav Jag har lång erfarenhet av travjobb som anställd, bl a 5 år i Frankrike, men även som egen tränare. Frågan slår mej återigen då jag...
Svar
13
· Visningar
2 214
Körning Svängeln är snart klar och det blir en sladd av armeringsnät. Jag har ju en maxad shettis så hur stor får sladden max vara och hur...
Svar
3
· Visningar
1 175
Senast: Apollo
·
O
Islandshäst har jag haft. Och det har inte alls blivit bra :(. I stället för Ökozon har jag använt andra produkter men inte alls med samma goda...
Svar
5
· Visningar
1 376
Senast: Korven
·
Trav Finns det någon sida där man kan se hur det gått i danska premielopp? Har inte funnit något varken på banans hemsida, travservice.dk...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Riley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V