Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Gjorde kursen 2002 tror jag men har aldrig ansökt om licens. Funderar nu på att köpa häst och träna den men är osäker på om jag får ta...
Svar
9
· Visningar
1 610
Senast: Nebraska
·
Dressyr Vad är en bra exteriör på en dressyr häst? Ska hästen ha kort eller lång rygg? Hur ska halsen se ut? Bogarna? Korset? Bifoga gärna...
Svar
2
· Visningar
1 393
Senast: Sickan
·
Dressyr Jag har en fundering. (Som alltid :angel: ) Varför används inte kürklasserna mer på tävlingar än i SM sammanhang? Har hittat en eller... 2
Svar
22
· Visningar
2 906
Senast: Breccia_
·
Körning Hej undrar om ni har några gamla hästredskap där hemma. V har en gammal höskrinda från 1930-talet som är tillverkad i Bäckefors. Samt en... 2
Svar
21
· Visningar
5 960
Senast: Scorpan
·
Islandshäst Jag undrar om någon har bilder av silversvart och silverbrun häst. Det är motsägelsefullt när jag läser om dessa färger och ser bilder... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
23 413
Senast: cowgirl73
·
Körning Satt och tittade på gamla bilder jag knäppt och reagerade på denna sele. Draglinorna ser inte ut att sitta fast samt att det mesta går...
Svar
7
· Visningar
1 442
Senast: urkella
·
Western Har ett enöras träns och undrar nu vad den extra mindre "flärpen" är till för? Nosgrimma? curbstrap ? Vet inte ens om den sitter åt...
Svar
0
· Visningar
954
Senast: lobell
·
Trav Ja, jag har ju tänkt att kanske skaffa mig en häst som INTE är sönderkörd eller problemhäst för en gångs skull. (Eller äldre som mina)...
Svar
18
· Visningar
2 093
Senast: Zandrah
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 435
Senast: sthu
·
Övr. Grenar På travpunkten finns nu en diskussion om hurvida hindersporten i Sverige ska läggas ner eller om den ska finnas kvar. (För att läsa...
Svar
4
· Visningar
1 393
Senast: Bowman
·
Körning Håller på med mitt sladdprojekt. Tar tid att beställa en svängel och funderar på att göra en själv. Hur gör jag och vad kan jag göra en...
Svar
5
· Visningar
3 135
Senast: Apollo
·
K
Övr. Grenar Hellu , Jag har länge velat träna gymkhana med min ponny , och mest av allt få vara med i ett lag. Men grejen är att jag hittar...
Svar
5
· Visningar
2 023
Senast: Kiara
·
Islandshäst Hej! Jag har fått en turriding i present och de flesta turridingar verkar vara islandshäst. Har aldrig ridit en förut så undrar hur de... 2
Svar
21
· Visningar
2 570
Senast: Muninn
·
Körning Jag har ägt en varmblods travare i snart 2 år, och nu vill jag börja träna körning med honom, kanske tävla senare. Får man tävla med en...
Svar
1
· Visningar
1 084
Senast: Tacitus
·
Dressyr Hjälp mig, har inget tr och vet inte vad som gäller?? Tänkte starta vår icke inmätta fjord på dressyr. Han ska mätas i mitten av...
Svar
8
· Visningar
1 548
Körning Tänkte att shettisen skulle få göra lite nytta. :love: Vad har ni och sladdar med? Gärna något som man kan bygga eller något annat...
Svar
9
· Visningar
2 167
Senast: Apollo
·
Trav Jag har tillgång till en långrund sjö med sandbotten att träna hästarna i men har lite svårt att hitta ett bra upplägg,nån som har lite...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Nebraska
·
Körning Hejsan Hur har ni påbörjat att låta er häst gå som ledhäst? Vid vilken ålder, hur gjorde ni i början? Vi påbörjade vårt projekt i...
Svar
3
· Visningar
1 067
Senast: millestar
·
L
Körning Hejsan! Görs kg-Däckeln bara i one size, går det alltså att ha Däckeln både på stor häst och Islandshästar, om man reglerar gjorden...
Svar
3
· Visningar
899
·
H
Körning Vad ska jag ha på mig? Dressyr och precision ska jag köra.
Svar
10
· Visningar
1 698
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka