Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Var på tävling i helgen och såg en häst som hade ett riktigt snyggt träns; spännen i nacken, bred nosgrimma och "märkesknappen" såg ut...
Svar
3
· Visningar
1 808
Senast: Saigon
·
Western Nån som har "Lami-cell Non slip Trainer pad" å tycker ni i så fall den är bra? Jag letar efter en bra pad som är tillräckligt tunn att...
Svar
4
· Visningar
1 219
Senast: WesternWolder
·
Western Jag rider inte western eller nån annan inriktning, ska jag börja att säga :) Jag är en skogsmulle som är feg och nu behöver... 2
Svar
23
· Visningar
2 467
Senast: lobell
·
Distans En kanske fånig fråga, men - vad är ok att ha på sig på en distansritt den här tiden på året, när man kan vänta sig några grader plus...
Svar
4
· Visningar
1 361
Senast: perscar
·
Dressyr har kollat runt lite i dom gamla trådarna men de finns ingen info alls. någon som har sadeln eller har ridit i den? erfarenheter...
Svar
10
· Visningar
2 242
D
Trav Är det någon som vet något om denna hingst? Eller är det någon som funderar på att betäcka med honom? 2
Svar
32
· Visningar
5 038
Senast: Nela88
·
Körning Jag ska snart börja med att köra in min ponny och vill så klart ha en bra sele redan från början. Jag har hittat en tärnsjösele på... 2
Svar
21
· Visningar
2 866
O
Western Hejsan! Vill berätta att Appaloosan verkligen har sin chans att visa framfötterna i år :D Monica Widh kommer hålla i tävlingar som...
Svar
6
· Visningar
1 651
Senast: Gordon
·
M
Fälttävlan Någon som vet om det finns någon modell av N.E.W skydden som är lite kortare? Fick med ett par N.E.W fram i strl small till ponnyn när...
Svar
2
· Visningar
1 856
Senast: Anro
·
Islandshäst Hej! Har hört att maxvikten på boots är ändrad från 300g till 250g på tävling? Är detta sant, har letat på sif´s hemsida men hittar... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 359
Senast: deer
·
H
Hoppning Nu kommer någon säga att jag ska söka, men ja kan inte hitta svaret så ja lägger in en tråd istället (: Om man ska tävla msv b står...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: Phonix
·
I
Islandshäst Min ena häst har precis fått en tand bortstämplad och får endast rida på bettlöst i skritt.. Jag har hört många som rider med... 2
Svar
29
· Visningar
5 625
Western Vad föredrar ni? Olika till olika bett? Vilket är att föredra till en grön häst som går med sidepull (kallblodstravare med okänslig mun...
Svar
11
· Visningar
1 678
Senast: murran
·
Trav I en annan tråd pratar "vi" just nu om dessa, ett väldigt stort antal, försvunna stc registrerade hästar som, om jag inte minns fel...
Svar
12
· Visningar
1 535
Senast: Sonic76
·
T
Distans Hej alla. Här finns nu lite bilder ifrån Vedemaritten. http://www.teamtanam.com/bilder.php mvh /Paul
Svar
3
· Visningar
1 762
Senast: Itz
·
Dressyr Jag har funderingar på att börja tävla min medryttarhäst, ett smäckert arabsto i LB och även LA:1. Men hon har en lång fin man, och jag... 2 3
Svar
54
· Visningar
14 434
Senast: Scandi
·
Övr. Grenar Nu har jag tröttnat på att titta efter stora klumpiga halvblod och på travare. Jag är en liten vuxen ryttare som vill ha tag i en häst...
Svar
6
· Visningar
1 931
Senast: Kulla123
·
Körning Har ett shettis sto som nu ska sättas igång lite.Hon har dock ovanan att gå med huvudet i marken oavsett vad vi gör. Något man kan träna...
Svar
7
· Visningar
1 549
Senast: kolblakkur
·
G
Körning Jag har en fundering på om man kan bygga upp temporära maratonhinder med typ hinderstöd, koner och bommar etc. och träna på. Har ni...
Svar
11
· Visningar
2 198
Senast: kolblakkur
·
P
Körning Jag har aldrig kört mina egna hästar med skygglappar, bara andras och jag har faktiskt inte frågat varför. Nu har jag köpt en ny sele...
Svar
18
· Visningar
2 051
Senast: agtatoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V