Hästnyheter

Här hittar du hästrelaterade nyhetstrådar. Huvudmoderator: Gunnar

Filtrera med prefix:

Hästnyheter (Ridsport) Den 32-årige ridinstruktör som åtalats för våldtäkt på en 12-, en 13- och en 14-årig flicka dömdes i dag av Stockholms...
2 3
Svar
43
· Visningar
15 534
Senast: 54dgrnu
·
Hästnyheter (SR) Rolf-Göran Bengtsson och hästen Ninja la Silla rev sista hindret i omhoppningen. Det innebar att Sverige tog OS-silver i den...
Svar
0
· Visningar
1 129
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Nyhetskanalen) Johan Beck-Friis, informationschef på Sveriges veterinärförbund, anser att det handlar om djurplågeri när man dopar...
Svar
0
· Visningar
1 496
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Travronden) Så har då även (hopp)hästar testat positivt i det pågående OS-et. Den norska bronsmedaljören Camiros positiva dopingprov...
Svar
0
· Visningar
875
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (HD) Den skadade svenske fälttävlanshästen Keymaster har ingen tur med sin Hongkongvistelse under OS...
Svar
0
· Visningar
921
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Aftonbladet) 60 procent av alla varmblodstravare har magsår. Enligt veterinären Monika Pessl Norheim är det många som inte vet om att...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Nyhetskanalen) Rolf-Göran Bengtsson tog OS-silver i den individuella hästhoppningen. Med hästen Ninja förlorade han mot kanadensaren...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (UNT) Dopningsskandalen i OS i hästhoppning får ännu större proportioner. Nu visar det sig att ytterligare tre hästar, förutom tysken...
Svar
1
· Visningar
707
Hästnyheter (Aftonbladet) Beskedet att Tony André Hansens häst tävlat med ett förbjudet medel i blodet har slagit med som en bomb i Norge. Själv...
Svar
1
· Visningar
1 072
Hästnyheter (NA) Riddare Roger Svensson, Den kluvna liljan; från Finnerödja deltog nyligen i tävlingar och tornérspel på Visingsö...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Barometern) Tyfonvarning och fyra hopphästar avstängda för dopning. Det stormar i Hongkong. Jag har just upplevt den största...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: CarolinaH
·
Hästnyheter (Ridsporten) Jag saknar svensk veterinärinformation gällande sviterna av växten stånds. Vad göra om man hittar avbitna ståndsplantor...
Svar
1
· Visningar
1 375
Senast: Max Power
·
Hästnyheter (GP) Helena Lundbäck är positiv när hon taxerar de svenska ryttarnas chanser. - Jag tror faktiskt lite grann på mig själv, säger hon...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (GT) Stjärnryttaren Tony Andre Hansen var den tongivande bakom det sensationella OS-bronsen i lagfinalen. Nu fruktar Norge att man...
Svar
0
· Visningar
896
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (KB) Kammaråklagare Christer Almfeldt kräver bötesstraff för en person för brott mot djurskyddslagen...
Svar
0
· Visningar
830
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (LT) Nu är islandshästen Björk återfunnen. Den stod under ett päronträd och mumsade päron när ägaren Frida Jonsson, 24, hittade den. –...
Svar
0
· Visningar
941
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (SVT) E4:an utanför Ljungby blockerades under måndagskvällen efter att en hästtransport vält på vägen. En långtradare körde på...
Svar
0
· Visningar
791
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Expressen) Två dopingfall skakar OS-finalen i hästhoppning. Det senaste - norska storstjärnan Tony Andre Hansen, vars häst Camiro...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (SvD) Det regnar när de kör in på gårdsplanen mitt i natten. Det öser ned när de väcks till frukost. Men ryttarna är förväntansfulla...
Svar
0
· Visningar
636
Senast: Gunnar
·
Hästnyheter (Aftonbladet) Strax före upploppet störtade hästen Schuvin till marken. Hästen låg stilla på banan innan personalen kunde hjälpa den...
Svar
0
· Visningar
768
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp