Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

H
Anläggning Min häst går på lösdrift ihop med två andra. Dessa två är mor och son som mestadels gått själv i hagen i massor av år, och de är förstås...
Svar
16
· Visningar
1 970
Senast: Yrja
·
Anläggning Hur gör ni nu i denna evinnerliga fukt? Allt är fuktigt och lädret möglar, jag bli GALEN! Ikväll tog jag upp allt läder till...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 832
Senast: CBJack
·
Anläggning Nu blir det eget stall för hela slanten, ingen mer hyresvärd som beter sig galet!!:bump: Vi får hyra ett helt stall, ridbana och...
Svar
5
· Visningar
1 920
Senast: cutty
·
Anläggning Har man någon praktisk användning av dem som vattentiningshjälp? Kan man koppla om till 24 V?? Jag har 25 m vanlig 240V...
Svar
6
· Visningar
5 159
Anläggning Hej! Som en del av er vet, har jag just köpt mig en gård dit jag och mina hästar ska flytta. Jag har tre hagar, varav två ligger...
Svar
3
· Visningar
2 017
Senast: ball
·
Anläggning Har halm nu, men tippen dit skiten skickas dubblar priset nu på att ta emot det. Min bonde kan ta emot, men vägen dit klarar inte av...
2
Svar
31
· Visningar
3 893
Anläggning Ja, hur motiverar man icke hästkunniga att man inte vill ha sin häst i en hage mindre än en halv hektar med bra mark ex kuperad/skog för...
2
Svar
28
· Visningar
3 865
Senast: ptr
·
Anläggning Om du skulle bygga helt nytt stall och få planera det helt själv - hur skulle ditt stall då se ut? Beskriv vad du skulle prioritera...
2
Svar
28
· Visningar
6 344
Senast: Lottch
·
Anläggning Är det någon här som byggt en egen hö automat? Skulle vilja göra egna lådor som öppnas med hjälp av timer och magnet, men undrar om...
Svar
16
· Visningar
13 324
Senast: tomten
·
Anläggning Jag ska renovera en ladugård på min pappas gård och göra om det till stall. Jag hade från början tänkt att bara använda halva utrymmet...
Svar
5
· Visningar
1 317
Anläggning Om man har hästarna på lösdrift så måste man ju ha tillgång till sjukbox som dessutom är uppvärmd om jag fattat rätt. Men hur är det då...
Svar
11
· Visningar
5 726
Senast: Snowball
·
Anläggning Vi ska bygga en utebox med tillhörande sjukhage. Har lösdrift här hemma, och detta vill vi bygga dels om någon häst skulle behöva...
Svar
7
· Visningar
4 391
Senast: Mitza
·
Anläggning Hej! Nu är det höst, och leriga hagar igen...:( Det är ju int direkt kul att sjunka ned en dm i lera och nästan tappa skorna, när man...
2
Svar
38
· Visningar
10 633
Senast: hopp_o_galopp
·
Anläggning Vi har velat längefram och tillbaka, renovera ladugården? riva ladugården och bygga nytt på ladugårdens plats, bygga nytt en bit bakom...
2
Svar
30
· Visningar
5 313
Senast: LIA
·
Anläggning Hej alla. Vi håller på och anlägger paddock :love:, men har nu fastnat i hur vi skall gå vidare. :confused: Vi har: 1) Grävt bort...
2
Svar
34
· Visningar
7 433
Senast: theresesandberg
·
Anläggning Finns två stycken stora och rymliga uteboxar på gården där jag har häst, jag och en kompis funderar på att renovera dessa och börja...
Svar
5
· Visningar
1 575
Senast: Buck
·
B
Anläggning Förra sommaren byggde vi en grushage för att hästarna skulle slippa trampa runt i leran under den blöta årstiden. underlaget fungerade...
Svar
3
· Visningar
1 547
Senast: Buffe
·
H
Anläggning Vad är era erfarenheter av boxmattor/gummimattor? Har en stor häst som skaver bort pälsen på haserna och det blir sår... Han står nu på...
Svar
19
· Visningar
6 553
Anläggning Vi håller på att byta staket, det blir elstängsel med trästaket på vissa ställen. Vi har dividerat fram och tillbaka och kommit fram...
Svar
4
· Visningar
1 172
Anläggning Har blivit en hög öppnade kasserade ensilage-balar nu och jag har börjat fundera på vart de ska få åka... Vad gör ni med dem? 2 är...
Svar
16
· Visningar
4 240
Senast: Tacitus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp