Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Om man har en tvättmaskin i stallet för schabrak/täcken o dylikt, var bör man då placera den ur brandsäkerhetssynpunkt? I en egen skild...
Svar
8
· Visningar
1 771
Anläggning Hej alla duktiga stallplanerare :laugh: Vi håller på och färdigställa vårt hus och efter det blir det till med stallet :d Vi har...
Svar
3
· Visningar
6 719
Senast: LadyLusifer
·
Anläggning Hej, jag har börjat fått upp ögonen för just lösdriftar då min unghäst trivs jätte bra på lösdrift, och vi letar hus nu med mark för att...
Svar
12
· Visningar
3 983
Senast: aida
·
Anläggning Hej. Har har bytt stall och står för första gången på torvbädd. När vi fick boxen hade inte den som stod där tidigare mockat ur. Dett...
Svar
15
· Visningar
3 504
Senast: CeciliaT
·
S
Anläggning För vissa innebär kallhyra endast box, för andra innebär kallhyra även att elen och gödselhantering ingår.... Om ni ska hyra in er...
Svar
13
· Visningar
4 265
Senast: Anna_pann
·
J
Anläggning Hur hittar man stallplats egentligen? Har alltid haft kontakter men nu ska jag flytta till ny stad där jag varken hittar eller känner...
Svar
11
· Visningar
3 776
Senast: pinky
·
Anläggning satt och lekte med tanken idag. om en allergisk person skulle skaffa en "allergihäst" måste man ju ha ett allergivänligt stall att...
Svar
9
· Visningar
1 996
Senast: Tacitus
·
Anläggning Går det att ha hästar ståendes på box med ett trägolvsunderlag?:confused:
Svar
15
· Visningar
2 085
Senast: sinner
·
Anläggning Vi hade en kontrollant från Länsstyrelsen ute i veckan för att vi har ansökt om §16 tillstånd (hyra ut stallplatser yrkesmässigt). Dom...
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: Piffpuffen
·
Anläggning Vi skall bygga om vår ladugård till ett stall med två boxar och skall lämna in en grovkalkyl till banken på va de kan tänkas kosta,, och...
Svar
18
· Visningar
17 633
Senast: NilaD
·
Anläggning Någon som har tips på en bra flottörvattenkopp? //Jossan
Svar
2
· Visningar
1 552
Senast: a1agnlju
·
H
Anläggning I min by finns en STOR lada, som jag börjat smida hemliga planer för ;) När jag kikade in idag tänkte jag att det nog vore fullt möjligt...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 160
Senast: Buck
·
Anläggning Har lite funderingar kring det här med elstängsel. Har haft hästar i några år men får aldrig till riktigt bra ström på hagarna...
Svar
6
· Visningar
4 401
Senast: Spook
·
Anläggning Nu har jag äntligen tagit lite kort från vår stallrenovering. De tre första är tagna med mobil så därav den dåliga kvalitén. Det är ett...
Svar
12
· Visningar
1 944
M
Anläggning Ja, då har jag lite frågor runt detta :p Vilka material behöver man? Hur bygger man en paddock? Vad kommer det kosta? Hur lång tid...
Svar
11
· Visningar
8 936
Senast: Ametist
·
Anläggning Jag har några funderingar om stängsel som ni kanske kan hjälpa mig med :idea: hoppas jag! När det står längden på ett staket på ett...
Svar
7
· Visningar
1 320
Senast: Pudlan
·
Anläggning Nu har vi fått bygglov! jag tänkte starta denna tråd nu, och nästa vecka kommer vi gräva och gjuta! ska ta lite foton hur det ser...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
15 474
Anläggning Finns ju en tråd om stall, men vad jag vet inget specifik om just sadelkammare, så skapar en ny. Ska plocka ur allt så småningom ur...
2
Svar
23
· Visningar
3 508
Senast: Centaur
·
A
Anläggning I år var första året med det "egna höet". :crazy: Eller rättare sagt, marken är vår men arrendator brukar den, vi får hö som...
Svar
14
· Visningar
2 859
Senast: anni0001
·
Anläggning Utgör hästhållningens torvanvändning något hot emot miljön? Kommer all torv från Sverige? Har vi ont om torv? Kanske är det bätte att...
2
Svar
20
· Visningar
3 223
Senast: Ljulius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp