Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Om ett fodervärds avtal löper ut och hästägaren gått upp i rök.
Vad kan man göra då?
Ägaren blockerar telefonnumret.
Vet vilken adress...
Ekonomi & Juridik
Hade en häst på foder, ägaren e besviken och hästen är inte som den var förut. Hos mig va hon alltid fjantig å osäker. Så hon vill att...
Ekonomi & Juridik
En fundering kring lagen, är detta verkligen möjligt?
Hundägaren döms när hunden har varit bakom inhängnad, helt absurt i min värld, men...
Hästmänniskan
Jag har blivit erbjuden att köpa en ponny förmånligt som jag red in och utbildade för ett par år sedan. Ponnyn ifråga är svårriden med...
Ekonomi & Juridik
vi håller på att sälja en häst till en person som vi redan innan hörde oss för om, och fick höra att han "aldrig betalar". Ingen bra...
Ekonomi & Juridik
Enkel fråga, går det att samäga en häst tillsammans med ett företag? Det känns som en självklarhet men samtidigt har jag nog inte sett...
Ekonomi & Juridik
Att det varit passtvång i Sverige sedan 2006 vet jag. Men hur har det varit vid export och import?
Säg för 10 år sedan, i mitten av...
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att börja hyra ut min hästtransport. Någon som gör det är och kan ge lite tips på hur man gör detta bäst.
Funderar på...