Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Är det någon som vet om det finns regler om hur nära en å en åker får gå? Alltså om det måste vara en remsa som bonden inte får plöja... 2 3
Svar
56
· Visningar
9 057
Senast: MamaJustify
·
Ekonomi & Juridik I december skickade vi in ett papper till Agria om att betala en av hästarnas försäkring via autogiro. Detta skulle dras från min sambos... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 569
Senast: clusia
·
I
Hästmänniskan Vet inte riktigt var jag ska lägga denna fråga, så jag börjar här. :) Jag ska ändra stängslingen i hagarna i helgen. Pålle ska få en...
Svar
8
· Visningar
2 642
Senast: Isislover
·
Ekonomi & Juridik 1 gång om året så kör vi ut alla boxar och tömmer dem på strö för att sedan göra en grundlig rengöring av hela stallet. Men sen så...
Svar
8
· Visningar
1 786
Senast: Boj
·
I
Ekonomi & Juridik Hej. Bedriver ett litet företag, med uthyrning av lösdrift. Nu har jag en hyresgäst som inte betalar för sej, hon svarar inte i...
Svar
12
· Visningar
2 850
L
Hästmänniskan Hej! Har fått en ny "växafastprotes" , helt underbart!! Ingen värk längre!! Får börja rida igen om ett halvår:):) Undrar om det är... 2
Svar
35
· Visningar
9 088
Senast: IngelaH
·
Gnägg Caddy RG, valack född 2007, Corlensky G-Goldlöwe.
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Melina
·
Anläggning Sitter och klurar på om man kan koppla två elaggregat på samma jordspett ? Om man inte kan det hur gör man om man jordar i en brunn...
Svar
10
· Visningar
7 313
Senast: LIA
·
L
Hästmänniskan Ja det får låta hur larvigt som helst men men.. Jag hoppade igår en klubb hoppning på 40 cm (Jag är ganska ny på det så ja.. ) men...
Svar
15
· Visningar
5 355
Senast: Lilla_Jag
·
Ekonomi & Juridik Om man privat (alltså ej företag) ska sälja häst till köpare inom EU, utanför Sverige, vad mer behöver man tänka på än hälsokontroll och...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Ska anmäla våran 4-åriga ponny till kvalitets till hösten men har många frågor.. Proppen har inte kommit ut ännu och jag undrar...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: stormwind
·
Anläggning Tänkte att det här ströet kunde få en egen tråd, liksom halmpellets som redan har en :) Har precis tagit hem sex säckar/balar... 2 3
Svar
52
· Visningar
9 096
Senast: _Runaway_
·
Hästmänniskan Ska lämna iväg min häst på foder till hösten. Det är en bekant/vän till mig som ska ha hästen. Men det är inte förens till hösten... 2
Svar
20
· Visningar
2 380
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Inatt hade vi inbrott i stallet IGEN där min häst står uppstallad, en ridskola som ligger i utkanten av stan. Dem tog sig in genom en... 2
Svar
36
· Visningar
4 761
Senast: Lurv
·
Anläggning har tyvärr en gödselhög 15 meter från altanen. Något tips på hur jag blir av med flugorna?
Svar
13
· Visningar
4 551
Senast: cutty
·
Ekonomi & Juridik Nu har man hittat salmonella hos häst i Sverige. Enligt ATL så ska det vara ovanligt hos svenska hästar och den aktuella hästen är...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Ketrawzc
·
C
Hästmänniskan För ca 2 månader sedan köpte jag en häst av en hästhandlare. Jag visste inte innan jag provred att säljaren var en hästhandlare(annars...
Svar
14
· Visningar
2 562
Senast: angelwings
·
S
Ekonomi & Juridik hej, undrar vad ni ger för sommarbete? vad ingår? jag ger 1100 kr per månad , med tillgång till stallet som vanligt..men jag tror att... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
11 251
Senast: dengra
·
Ekonomi & Juridik En tjej ville köpa sadel på avbetalning vilket jag tyckte var ok. Hon skulle ta hem och prova den, vill hon ha den skulle hon avbetala...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: Yttik
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka