Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Hästmänniskan Hoppas tråden ligger rätt nu :angel: Stallet ligger ganska nära en skola och idag hörde jag som vanligt lite skrik. Går ut för att... 2
Svar
28
· Visningar
2 731
Senast: SoCameA
·
T
Hästmänniskan Jag fattar inte hur ni alla hemmapulare vågar hitta egna lösningar (och tipsa på forumet) på sånt som kräver el.installation i stallar...
Svar
10
· Visningar
1 378
Senast: Orkan
·
Hästmänniskan Vilka problem kan jag som säljare få om inte hästen besiktas innan försäljning?
Svar
1
· Visningar
759
Senast: arabia
·
H
Hästmänniskan HJÄLP MIG. Är det någon som vet vad man kan göra med en nygjutet cementgolv som dammar så det är inte klokt när man sopar? kan man...
Svar
19
· Visningar
6 210
Senast: SO Hovslagare
·
Hästmänniskan Såg precis att det står ett fel i köpekontraktet. Mitt postnummer är fel. Det ska vara 681**, men det står 684** Allt annat är rätt...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Nixehen
·
S
Hästmänniskan jag ska köpa häst. Och jag undrar om man måste ringa någonstanns för att bekräfta att man köpt hästen annat än köpeavtal?
Svar
10
· Visningar
1 212
Senast: saraac
·
Hästmänniskan Köpte hästen för lite mer än ett år sedan men varit lite lat :o. Har inte ändrat ägare i hans pass (däremot står jag ju såklart som...
Svar
2
· Visningar
709
Hästmänniskan Om jag köper en häst osedd ifrån ett annat land igenom ett företag, Har jag rätt att lämna tillbaks den enligt allmäna reklamationsnämden?
Svar
3
· Visningar
1 716
Senast: Masse
·
U
Hästmänniskan Vi är på jakt efter en ponny till min lillasyster och har hittat en lämplig häst ca 8 mil hemifrån. Då vi dagligen kollar annonser för...
Svar
8
· Visningar
1 499
Senast: Username
·
S
Hästmänniskan Vilka egenskaper tycker du som köper en unghäst är viktigast. Hur vill du som köpare bli bemött vid visningstillfället? Bryr du dig...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: Cairo
·
Hästmänniskan Jag ska se över unghästens försäkring till nästa år och funderar lite... Vilka försäkringar har ni? Ni som har agria, hur mkt är era...
Svar
7
· Visningar
959
Senast: Immer
·
C
Hästmänniskan Usch, jag har aldrig sålt häst innan, men nu är det dax, jag ska flytta utomlands och kan inte ta henne med mig. Hon åker på prov nu...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Allimac76
·
B
Hästmänniskan Har köpt en dressyrhäst från holland..Han röntgades i jan/feb 2007 UA säger han som äger hästen i holland. Han besiktigas i april innan... 2
Svar
24
· Visningar
4 094
Senast: Midi
·
Hästmänniskan Jag har flyttat till Skottland och vill nu flytta med min häst..Vad behöver jag göra innan flytten(pass, vacc mm)? Han är nu vaccinerad...
Svar
14
· Visningar
1 995
Senast: Jeeves
·
S
Hästmänniskan Jag hoppas jag lägegr tråden rätt nu! Jag har funderat på att hyra ut en box. Är det sant som jag hört att man MÅSTE ha företag för...
Svar
12
· Visningar
1 417
Senast: chrysler
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag har lite frågor som jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig med! Jag har hittat en häst i norge som jag är ganska... 2
Svar
24
· Visningar
4 489
Senast: Ljulius
·
Hästmänniskan Har sedan flera år uteboxar och i dom vattenhinkar. Och nu när kylan kommer så har jag bestämt mig.:mad: Inte en vinter till där jag...
Svar
3
· Visningar
1 416
Senast: Tacitus
·
J
Hästmänniskan Hej! Jag är på väg att hyra ut min häst och tänkte knåpa ihop ett hyreskontrakt. Jag behöver hjälp med vad jag bör ta upp där, ge mig...
Svar
3
· Visningar
3 586
F
Hästmänniskan jag ska börja träna min ponny (snart 4 år) för instruktör på en gård i närheten av där jag bor. Det är ett tävlingsstall med flera... 2
Svar
22
· Visningar
2 055
Senast: SaraMara
·
Gnägg älsk hästen sommar 07!
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Grannox