Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Någon som har tips på hur man tränar upp känsligheten och acceptansen i halvhalter? Min häst kör upp huvudet så fort jag rör tygel med...
2
Svar
24
· Visningar
2 187
Senast: ssannna
·
J
Träning Ja som det står i rubriken så undrar jag: Hur många gånger i veckan rider du? Det kan vara intressant hur länge du brukar rida med och...
2
Svar
22
· Visningar
2 382
Senast: lady_mike
·
C
Träning Jag har en häst som jag köpte för 4 veckor sedan och han är alldeles för stark för mej. När han kom så reds han på pessoabett men även...
Svar
15
· Visningar
1 238
Senast: Åska
·
Träning Nu har Bengall setat på kammaren och funderat. :confused: Det skrivs mycket om ledarskap, ledarskapsproblem och ledarskapsövningar...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 018
Senast: Fina
·
Ridning Har en frieser hings på 4år nu som ja vill komma igång med nu innan sommaren (ska vivas då) Har börjar med lite akademiskt, men nu då...
Svar
9
· Visningar
1 379
Senast: charmant
·
L
Träning Såg att det just startats en tråd i ämnet men ville ändå ta upp mitt "problem" separat. Jag har också en unghäst (fyra år) som är så...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 199
Senast: 610
·
S
Träning jag har precis köpt ett varmblod men hon är inte riden på ett halvår hur skam an göra när man sätter igång henne??
Svar
3
· Visningar
731
Senast: Totola
·
S
Träning Min häst har lite gallor(mjuka) ibland men de försvinner om man rider! förra ägaren sa att det inte var någon skada eller något vad kan...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Julie
·
J
Träning Jag rider en häst ibland som alltid har för vana att gena i hörnen på fyrkantsspåret, jag jobbar jättemycket med innerskänkeln hela...
Svar
4
· Visningar
2 453
Senast: Totola
·
Träning Jag rider en islänning på 8 år som gått turridning i hela sitt liv. Hon har aldrig blivit riden ensam i skogen eller på en volt, bara...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: Weemacred
·
Träning En sommar var jag på Öland där en kompis hade sin islandshäst. Där gick drygt 30 hästar, vuxna ston och valackar på ett stort område...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: Luleå
·
Träning Mina klumpiga hästar trampar mig jämt på fötterna. Igår kväll var det dags igen. Mitt sto blev rädd för en annan häst och hoppade rakt...
Svar
13
· Visningar
1 363
Senast: woffihaa
·
S
Träning Har nu haft min foderhäst i ca 2 veckor och jag tycker inte att det går framåt utan mer bakåt:( Ägaren säger att hon behöver en...
Svar
11
· Visningar
1 268
Senast: zappohontas
·
J
Träning Ber om ursäkt om det redan finns en sån här tråd men jag har inte tid att leta nu :p Måste man ha inspänningstyglar o sånt när man...
2
Svar
30
· Visningar
2 361
Senast: mackan
·
N
Träning Jag skulle behöva lite tips på hur man får stopp på hästskrället när den vänder å drar hemåt... Var ute och red en sväng igår och märkte...
2
Svar
36
· Visningar
2 782
Senast: nikkan
·
Träning Har ni ridit in era unghästar själva? Hur gick det? Snäll eller besvärlig? Hur många avåkningar ;) ? Hade den några fasoner för sig...
Svar
15
· Visningar
2 234
Senast: Panikie
·
Träning Ja, som rubriken antyder, när kan jag börja löshoppa min lilla Spender? Han är snart 7 månader gammal och jag har inte bråttom på något...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Coffeaclub
·
A
Ridning Det är så att jag rider akademiskridkonst, på min andalusiervalak, o jag undrar om man får ha spansksadel på tävlingar,o...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: rocki
·
K
Träning hittade ingen tråd här om det, (finns troligen men jag kunde inte hitta de), men hur stora avstånd ska det vara mellan cavaletti bommar...
Svar
5
· Visningar
2 106
Senast: Shenzi
·
S
Träning Efter mycket letande har jag äntligen hittat en häst som passar mig. Har precis kommit hem från provridningen och det gick över...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp