Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning jag har börjat rida för en ny tränare idag.. va bra förutom att h*n inte vill att ja ska rida på yttertygeln :eek: ingen kontakt med...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Piraja
·
F
Träning jag har inte kunnat rida på runt 2 veckor nu och lämnade därfrö över hästen till en kompis som skulle hålla igång hästen. men nu idag...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: fonen
·
S
Träning Hur belönar ni era hästar? Min tjej är lite rädd för att bli omklappad... Vet inte (och kan inte ta reda på...) om hon blivit slagen...
Svar
19
· Visningar
1 148
Senast: diartistakasha
·
S
Ridning Boklista under FAQ\'n? Kan vi inte göra en sån igen? Letar böcker nu och givetvis glömmer man alltid bort hälften av de böcker som man...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 257
Senast: Novelette
·
K
Träning Min kallblods travare har bara blivit oregelbundet riden i ca 1 år, så han har inte direkt någon kondition, just nu rider jag ut några...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Mania87
·
L
Träning Jag håller på att lära min pålle Yoga! Hon är så sur och bits när man tar i bakbenet och håller på o pysslar med godiset.. :( Någon...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: sthu
·
M
Träning någon som har bilder när deras islandshästar hoppar.eller har du några tips på hur man lär sin isläning hoppa...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: Michis
·
E
Träning Hej! Har börjat fundera lite över islandshästen. Har aldrig ridit någon, men tycker att de verkar väldigt intressanta och trevliga. Nu...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: RealRelation
·
Ridning det finns en häst i mitt stall som tränas enligt AR, hon går bra, men det är bara det att hon gapar så fort hon får minsta förhållning i...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: suberdoo
·
C
Träning När tycker ni att det är dags att lära hästen galoppombyten. Kommer denna punkt tidigt i utbildningen om hästen har en bra galopp eller...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: OliviaSaccNo1
·
S
Träning Fösrsöker rida och hantera en 10 år Nordis valack, han har varit avställd ett tag innan jag började med honom. Vill träna enligt nh, vet...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Suss
·
Ridning Tror den här frågan platsar bäst här: Jag är på jakt efter någon bra och instruktiv bok om hur man arbetar på långa tyglar/long reins...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: Targa
·
Träning Just det, jag snackar om vintern. Den underbara perioden på året då det är mörkt 24/7, iskallt dygnet runt och man helst av allt vill ta...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 245
Senast: Tovig
·
Ridning Denna veckas två dressyrpass med lillgrabben har gått så jäkla bra! Vi arbetar ju från marken & han har varit överdrivet ambistös! Så...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: psychogrrl
·
Träning I denna får bara lyckliga människor skriva! :p Nä, jag skojade bara! Men jag är så stolt och glad över min Prins! :love: Igår...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 242
Senast: Mitten
·
S
Träning Hur pass viktigt är det med vilodagar? Ger det mer konditionsmässigt om man rider hårt 6-7 dagar i veckan, eller 3-4 gånger i veckan med...
Svar
12
· Visningar
1 063
Senast: Piggelurven
·
Träning Jag använder mig gärna utav det uttrycket här i trådarna. men det är tyvärr nästan ingen som vet vad jag menar. Men det handlar om...
2
Svar
30
· Visningar
1 965
Senast: girly
·
H
Träning Hejhej! Jag sköter en häst som är 15 år. Hon är väldigt ömfotoad och har en skade för livet i bäckentet efter att hon troligen hade...
2
Svar
30
· Visningar
2 202
Senast: Haaannnaa
·
Träning Jag undrar om detta förekommer någonstans här i Sverige. Har nämligen stött på det i USA men aldrig ens hört en viskning om det här...
Svar
9
· Visningar
1 728
Senast: neywaz
·
Ridning Jag har förstått att det finns flera olika metoder för att träna sluta vid handen. Hur gör just DU? Jag arbetar hästen vid handen...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 497
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp