Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Hur länge kan jag rida mitt sto när det har blivit dräktigt?
Svar
7
· Visningar
2 614
N
Träning hjääälp! Nu är det hög tid att jag sätter i gång med min ponny på allvar... men motivationen ligger lågt.. eller viljan finns helt...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: eriica-o21
·
S
Träning Vad gör man när hästen vänder rumpan till och hotar att sparka när man ska ta in från hagen? enligt ägaren kan han sparka? Han låter...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: dashy
·
S
Träning I går så kom en av medryttarna till min B-ponny och hennes mamma och var så stolta och ville visa mig att dom lärt hästen att hälsa och...
Svar
19
· Visningar
1 593
Senast: shampiz
·
P
Träning Äntligen är allt på plats och det fungerar superbra! Jag har installerat automatisk utfodring i stallet och i hagen och hästarna får nu...
Svar
14
· Visningar
1 497
Senast: observer
·
T
Träning Jag har haft lite problem med mitt sexåriga sto som jag köpte för drygt två månader sen. Dels har har hon stegrat sig en del när jag...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: topsy_turvy
·
R
Träning Underlaget är sämst vid denna tid i år, snön vill inte komma och marken är hård. De som inte har tillgång till ett varmt ridhus får...
2
Svar
29
· Visningar
2 478
Träning Min häst är väldigt stressad i galoppen, hon blir lång och "galopptravar" istället, försöker man samla ihop henne får man en fin galopp...
Svar
11
· Visningar
1 425
Senast: Jeeves
·
V
Ridning Igår hade jag lektion med en ryttare vars häst gärna gick i korsgalopp i vänster varv (det som borde ha blivit vänster galopp). Fick...
Svar
7
· Visningar
2 121
Senast: axel
·
S
Träning Jag är en tjej på 15 år som nu har ridit i 3 eller fyra år (?). Jag började rida när jag fick som julklapp en gång att börja rida...
Svar
13
· Visningar
1 090
Senast: Sindy
·
M
Träning Jag rider ett 6-årigt sto en gång i veckan (ridskola)och har gjort i några månader nu, hon trivs troligen inte. Hon skickas antagligen...
Svar
18
· Visningar
1 029
Senast: MalinR
·
J
Träning Skall börja rida min kompis (låt oss kalla henne M) C-ponny som hon inte alls hinner med och ser fram emot det samtidigt som...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: ujent96
·
Träning Vid hur dåligt väder får era hästar stå inne? Våra går ut i stort sett vilket väder det än är. Dem måste ändå ut så vi kan mocka. :D...
2
Svar
23
· Visningar
1 866
L
Träning har en kallis som är riden lite mer än ett år nu, men har de senaste tre månaderna vilat pga skada. nu håller vi på och sätter igång...
Svar
19
· Visningar
1 490
Senast: lkn02001
·
K
Träning Min kompis har ett 4aårigt varmblod som är regelbundet travtränad så han har mycket muskler och har en bra kondition, nu ska han ridas...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: pinky
·
D
Träning Just nu har jag en pall till hjälp för att pållen ska slippa ha mig klängandes.. Men har ni några idéer hur jag kan öva utan pall? Jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 496
Senast: Nikkis
·
Träning Jag rider ett welshsto som tappar bakdelen på de större volterna... Bara i de pyttesmå volterna håller hon sig ställd hela momentet...
Svar
6
· Visningar
710
Senast: rocki
·
V
Träning ja nu får ni hjälpa mig igen och nu gäller det eländet på 97 cm :devil: nå med mig som vuxen är han ju en liten :angel: tömmkör...
Svar
12
· Visningar
986
Senast: Haaannnaa
·
Ridning En fråga som jag alltid ställer mig själv. Har en häst som är svår att svänga i ena varvet och har aldrig tänkt på det där med att...
Svar
7
· Visningar
1 311
Senast: flashlight
·
S
Träning Jag har ett sto som ibland kan våra MYCKET svårfångad i hagen, särskilt om de nyligen ätit upp höt och hon då antagligen är mätt! Hon...
Svar
10
· Visningar
1 099
Senast: Weemacred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp