Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Min nordiskorsning har svårt att bära sig i galoppen. Jag har haft honom några år men vi har inte tränat tidigare. Vi har inga backar...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Immer
·
S
Träning Hejsan! Jag är ny här så jag skulle vilja att så många som möjligt kan hjälpa mig. Jag har en D-ponny på 8 år. Hon är underbar:love...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 284
Senast: Carino mi Amor
·
A
Träning ska longera en häst imorrn, som har problemet att den inte vill ta stöd på ytter, skjuter ut bogar hit o dit...som så fort man tar i...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: attack
·
Träning Nu har jag undrat det rätt länge, var går åldersgränsen när man vill tävla på a,b,c respektive d-ponny??
Svar
7
· Visningar
1 625
Senast: dotzie
·
R
Träning Jag funderar över detta, som min syster sa till mig idag. "Det måste vara något fel på dig som inte kan lämna hästarna själva ett par...
2
Svar
36
· Visningar
2 490
Senast: tirnanog
·
G
Träning En ridlärare på min ridskola lät sin unghäst på 4 år gå på liten volt i låg form för att han skulle lära sig bära upp sig? Verkar det...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: Jeeves
·
Träning Köpte min nuvarande häst för ca 1 år sedan. Det blev ett köp antagligen pga att jag var trött på att leta häst, hade redan kollat på...
2
Svar
27
· Visningar
2 701
Senast: Yamima
·
Träning Hur ser er uppbindning på stallgången ut? Har ni grimskaft eller någon annan smart lösning? Visa bilder om ni har. :bow:
4 5 6
Svar
100
· Visningar
15 183
Senast: Yamima
·
M
Träning Tog och palperade unghästen över ryggen efter vårat lilla ridpass. Hon reagerade då på palpationen. Inte jätte mkt men ändå en reaktion...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: martina
·
L
Träning Bara har en liten fråga, har börjat vänja av föl och mamman lite, men hur gör ni för efter ett tag (ca 3 timmar) så är juvret fyllt med...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Sonic76
·
A
Träning Hej alla. Jag har en svårlastad arab hemma. När jag väll får in honom i transporten är han så rädd att han skakar och blir alldeles...
Svar
12
· Visningar
2 034
Senast: Ylva86
·
M
Träning HAr en häst som är snubblig, därför att den itne kan hitta balansen:angel: . Den trampar över väldigt mycket, så det är inte att den...
Svar
6
· Visningar
779
Senast: PalteDoben
·
E
Träning jag har en 4åring.. började rida in henne i början av sommaren.. nu går hon och söker sig nedåt i skritten och jobbar med ryggen... är...
Svar
11
· Visningar
4 420
Senast: Lancet
·
J
Träning När det gäller uppmärksamhet av ett 3-årigt sto? Går jättebra oftast men så kommer (t ex) en bil- upp med huvudet och glömma bort...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: _jossan__
·
Träning har börjat rida unghästen lite smått (islandshäst 4,5 år) om nån är med när vi rider är han jättesnäll går framåt och allt sånt, men så...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: cowgirl81
·
Träning Jag vet hur de ska genomföras rent "tekniskt" dvs var hjälperna ska infinna sig och vad de ska utföra. Men jag tycker det är så svårt...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: axel
·
S
Träning Hej alla, jag har på senare tid blivit allt mer rädd för att rida. Varje gång jag har ridit ut har det hänt något, typ skentur eller...
Svar
10
· Visningar
2 275
Senast: cristobal
·
S
Träning Är det någon som har några tips på roliga grejer att göra på hästryggen, antingen när man rider ut eller på volten, gärna så enkla som...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: lillapollenbollen
·
E
Träning Min 3åring tycker inte om att stå på gången uppbunden och bli borstad. Från halsen till bogen och ner på frambenen tycker hon inte alls...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: krullidutt
·
A
Träning jag har börjat rida för en ny tränare idag.. va bra förutom att h*n inte vill att ja ska rida på yttertygeln :eek: ingen kontakt med...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp