Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Jag har en häst som är JÄTTE jobbig, han kan inte stå själv i hagen (ingen häst synlig). Han skriker något FRUKTANSVÄRT heela tiden...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Mini-Me
·
F
Hästhantering Har nu haft min ponny i 3 år och hittills inte åkt iväg med han någonstans, har försökt träna han regelbundet med transporten men det...
Svar
1
· Visningar
672
Hästhantering Hej allihopa, undrar om ni vill dela med er av era tankar/ideer /tips runt ett 'problem' jag har med min hingst. Jag har en 12-arig...
Svar
7
· Visningar
2 100
Senast: banshee
·
Hästhantering Jag har en varmblods valack på foder som jag köper nu i slutet av Juli. I början(haft honom sen 31 Aug-2010) kändes han bufflig och...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Em3li3
·
G
Hästhantering Hej, jag har en fråga att ventilera med er. Jag ska eventuellt byta stall på min islandsvalack. Stallet han står på idag är ett...
Svar
17
· Visningar
2 337
Senast: bigganl
·
L
Hästhantering visste inte riktigt var jag skulle lägga dethär, hittade inget bra ställe, så det fick bli här.. Jag har börjat tänka och läsa om... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 202
Senast: bigganl
·
E
Hästhantering I höst tar jag över en häst jag hade på foder för några år sen (2004). Då påbörjade jag hantering och inridning och det gick bra. Som... 2
Svar
24
· Visningar
3 151
Senast: oanki
·
M
Hästhantering Hej! Jag har nu läst halva boken 'dansa med hästar', och jag kan inte vänta på att få börja träna själv med min häst! Finns det någon...
Svar
17
· Visningar
2 337
Senast: moontje
·
5
Hästhantering Mitt sto har annars gått rätt in i tarnsporten med förra ägaren och även med mig de gånger vi kört, ett par gånger då. Har haft henne i... 2
Svar
20
· Visningar
3 423
Senast: tuaphua
·
M
Hästhantering Tänkte och tyckte att det är lite kul att höra hur era hästar/ponnyer är. :banana: :love: - Hur är hon/han i dressyr, hoppning och... 2
Svar
35
· Visningar
3 121
Senast: Gesska
·
Hästhantering Hej! Har precit fått hem en underbar individ ( i fredags,1 dag alltså) Är jätte lugn i hagen. Går själv just för stunden men kommer...
Svar
13
· Visningar
1 389
Senast: axel
·
Hästhantering Min hovslagare var på besök idag och skodde om ena damen. Han sa att hon "som vanligt var stel i sitt framknä". Tydligen så har hon...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Det är ju några år kvar innan man kan skaffa egen häst, men jag ville endå gärna ha svar på några frågor: (om det är okej;)) 1...
Svar
10
· Visningar
2 148
Senast: millan10
·
Hästhantering Skulle ta ut vallacken i hagen i går efter ompyssling, i hagen går vallackens lillebror, en unghingst. Hingsten försöker då betäcka...
Svar
9
· Visningar
1 830
Senast: Morcraban
·
Hästhantering Jag håller på att träna min häst inför premieringen men har problem med att få henne i bra trav om jag får henne i trav alls för hon...
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: p_c
·
Hästhantering Hästar mår ju bäst av att behandlas som hästar, de ska få leva så naturligt som möjligt osv! MEN! I det vilda så är ju en hästflock...
Svar
9
· Visningar
1 373
Senast: sandrafors
·
S
Hästhantering Undrar om det finns någon/några med erfarenhet och/eller kunskap om hur mycket man kan "nöta" på ett föl? I min unghästbok förespråkas...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: Seabaz
·
B
Hästhantering Hej! Jag har ett 3-årigt halvblodssto som nu efter lastträning är exemplarisk att lasta i och ur transporten. Jag har även tränat på att... 2
Svar
21
· Visningar
5 125
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Skriver problemen direkt: 1. Försöker slingra sig vid utridning. 2. Vill inte bli riden i paddocken. 3. Flyttar sig vid sadling. 4. Är...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: trailtokan
·
M
Hästhantering Min häst står i sjukhage pga fång. Den är i storlek med en box och jag har lagt dit mjukt underlag så enda skillnaden är att hon står...
Svar
10
· Visningar
6 901
Senast: milla456
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka