Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har nu anmält mig till första klubbtävlingen på 15 år! (Har haft riduppehåll i 10 år). Gud va nervös jag är :) Jag har några frågor...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Eliseeh
·
Ridning Hur skulle ni resonera om: En häst som har lite svårt att sänka korset och bära sig korrekt men när den väl gör det orkar den inte... 2
Svar
30
· Visningar
5 015
Senast: kryddan
·
Ridning Hörde för ett tag sedan någon i stallet som påstod att ett fullgott ridpass för hästen ibland (med betoning på ibland) kunde få bestå av...
Svar
18
· Visningar
3 662
Senast: mackan
·
Ridning Funderade på det här med felaktig/ej korrekt benställning och hållbarhet. Har har under mina år haft 2 hästar som har haft felaktig...
Svar
17
· Visningar
7 811
Senast: Sandra78
·
Ridning Jag har en häst som suger tag i bettet och liksom blir stum i munnen när man rider. Hon hänger även lite på bettet och blir framtung...
Svar
3
· Visningar
1 666
Senast: Miloni
·
I
Ridning Hej! jag är en 15-årig tjej som har blivit jättesugen på att börja rida, eller iallafall testa på. Verkar så härligt att rida... dock så...
Svar
3
· Visningar
1 032
M
Ridning ...har någon en bra film på samlad trav? Och en bra beskrivning på hur den ska vara? Jag har letat på youtube men hittar inget... missan 2 3 4
Svar
77
· Visningar
21 272
Senast: Immer
·
Ridning Jag köpte en varmblodstravare på 13 år för 14 dagar sen och hans bakgrund är att han har gått på travet i många år sen blev ridhäst men...
Svar
9
· Visningar
1 627
Senast: sandrafors
·
H
Ridning Ja, som rubriken lyder. Hur förbereder du dig och din häst för Hubertusjakt? Hur lägger du upp träningen? Ungefär hur lång tid...
Svar
2
· Visningar
1 289
Senast: Hekla2001
·
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 701
Senast: Skugga
·
Ridning Nu, alla anatomikunniga, behöver jag er hjälp. Visste inte vad jag skulle söka på, så om det finns någon tråd på samma ämne får ni...
Svar
13
· Visningar
1 612
Senast: Balahé
·
Ridning Jag har precis sålt min "vanliga" häst. Primärt pga att jag har problem med mina höftleder. Har höftledsartros och nedsatt rörlighet...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: Popcorn
·
S
Ridning Sitter uppe och tittade på lite hästklipp på tuben när denna filmen kom upp. Tycker det i helhet ser mycket harmoniskt och sunt ut. Har...
Svar
12
· Visningar
2 854
Senast: Annie_92
·
Ridning Jag ska till Portugal och rida Lusitano i november men behöver veta lite vad de olika termerna heter på engelska? Det jag letar efter är...
Svar
11
· Visningar
5 343
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej vi har precis fått en fd.travhäst på foder,han är 25år och va inte riden på ca.6mån vi ska sätta igång han igen.Och nu kommer min...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: Lager
·
T
Ridning Hej! Jag och min kompis har precis fått hem en häst som vi ska ha på foder. När vi provred henne och började trava, så typ...
Svar
17
· Visningar
1 901
Senast: Coolfrees
·
Ridning Om man vill lära sig att hoppa upp på en häst barbacka från marken, hur ska man då göra? Hur gör ni om ni hoppar direkt från marken...
Svar
16
· Visningar
2 943
Senast: Bowman
·
Ridning Hittade på Wikipedia: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Passage_animated.gif Är detta en OK passage, eller är detta... 2 3
Svar
43
· Visningar
6 661
Senast: Kookaburra
·
Ridning Har en massa frågor! Jag har försökt googla runt och läsa på då jag har blivit intresserad av dessa sadlar och kanske tänker mig att... 2
Svar
22
· Visningar
8 042
Senast: Equidaem
·
Ridning Hej! Någon som vet om det finns ridavstånd till en ridbana eller ridhus från Storekullen i Varnhem (Västra Götaland)? Har försökt...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: icapicas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka