Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är det någon som vet om det finns någon hubertusjakt i småland/västra götaland. Hade varit roligt att delta i en sådan.
Svar
5
· Visningar
1 379
Senast: annoj
·
M
Ridning En sak som jag funderar över är hur hästens huvud rör sig när den går eller inte går på tygeln, i lösgörande form eller samlad. Tittat... 2
Svar
39
· Visningar
3 488
Senast: axel
·
Ridning Är det någon som provat rida i den och isånnafall vad tycker ni? Funderar på att köpa en sådan :-)
Svar
7
· Visningar
1 619
Senast: Hrannar
·
Ridning Har ett stort problem med att dressyrsadeln åker fram när hästen börjar använda sin rygg och sina bakben bättre. Annars tycker jag...
Svar
17
· Visningar
1 957
Senast: Primula
·
C
Ridning Hej. Hur långtid tror ni det tar från det man börjar rida galopp (om man rider varje dag) tills man kan ta licens för att få...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Bowman
·
P
Ridning Min ponny är en d-ponny, valack, 4 år.. Han är väldigt väldigt snäll och kan redan mycket (alltså väldigt lättlärd) nu är det såhär att...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: Mysaan
·
Ridning Har ingen aning vilket ämne detta ämne ska stå under. Gör ett försök här. Har köpt mig ett fullbod som har ett mörkt dovt ljud som...
Svar
4
· Visningar
1 309
Senast: gulkiwi
·
Ridning Hur stor blir egentligen snedbelastningen av att rida med tappsko? Är det något man kan anta påverkar hästen till den grad att det blir...
Svar
2
· Visningar
1 382
Senast: Kallebus
·
I
Ridning Mitt halvblodssto är fortfarande på semester och latar sig om dagarna. Men jag tycker inte det är något att skylla ifrån på. Har inte...
Svar
7
· Visningar
1 216
Senast: idavattenskida
·
Ridning Det känns jobbigt att säga det, men efter en massa prövande av enkla oskarpa bett så måste jag verkligen byta upp mig till ett skarpare...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: Eliseeh
·
Ridning I sommar har jag ridit in en unghäst modell känslig/nervös. Allt har gått bra tills idag när jag skulle hämta henne fån hagen. Hon går...
Svar
2
· Visningar
1 042
Senast: ufot
·
F
Ridning Skulle verkligen behöva eran hjälp. Jag har blivit osäker/rädd när jag rider min häst. Jag är rädd för att han ska sticka iväg. För...
Svar
15
· Visningar
2 595
Senast: loote
·
Ridning Min häst har nu varit i gång lite drygt ett år efter en lång konvalescens. Vi har mestadels ridit ut på rakt spår, men försöker lägga...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: REIN
·
Ridning Sedan midsommaren har min häst åk fram och tillbaka till hingsstation, och ej blivit riden ordentligt. Denna vecka har jag lagt i gång...
Svar
2
· Visningar
885
Ridning Tänk på att vara rädda om er i naturen nu när skogen kommer vimla av jägare några veckor framöver... ;)
Svar
7
· Visningar
1 532
Senast: Kallebus
·
Ridning Det är underligt, men ju mer vi har regelbundna hoppträningar (dotter+ponny) dess mer tycks ponnyn bli less på att hoppa. Om de däremot...
Svar
7
· Visningar
1 145
Ridning Jag undrar vad det är som gör att så många som rider akademiskt på sin häst gör det i orsak av att den "vanliga ridningen/dressyren"... 16 17 18
Svar
357
· Visningar
36 544
Senast: bigganl
·
Ridning Finns det nackdelar med att rida barbacka? Kanske ni skulle vilja skriva upp både fördelar och nackdelar. Själv hittar jag inga... 2
Svar
21
· Visningar
6 758
Senast: Harbor
·
Ridning Har i sommar noterat att min häst blir fruktansvärt irriterad av flugorna när man ska rida. Testa det ordentligt här om dagen och det...
Svar
8
· Visningar
4 229
Senast: vildros
·
Ridning Jag har tagit en nordis på foder som är jättesnäll på alla sätt, men så himla bred rygg. Slängde på min bomlösa sadel på honom, den är...
Svar
3
· Visningar
1 624
Senast: Moggie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka