Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Ridning Var tycker ni gränsen går för att rida en häst rent åldersmässigt ? :) Är det okej att rida en super pigg och fräsch häst som är...
Svar
12
· Visningar
1 788
Senast: oxo
·
Ridning Det avhandlas ibland här hur länge folk rider, men jag är intresserad av hur långt! Hur länge man rider beror ju på vilka gångarter, men... 2
Svar
31
· Visningar
9 231
Senast: trofé
·
N
Ridning (Varnar redan nu för extremt dåliga formuleringar pga att jag inte kunnat sova inatt) Okej, detta känns verkligen som en...
Svar
9
· Visningar
1 742
Senast: Bowman
·
Ridning vet ej om denna trådhör hemma här, annars får någon snäll människa flytta den. Var och kollade på ett 8 årigt sto som vi ev ska köpa...
Svar
17
· Visningar
8 376
Senast: Daisy
·
N
Ridning En tråd för oss med Svensk Ridponny :) Tänk på att det bara är raskod 43 och 93 som är Svensk Ridponny. ------------------------...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Nataley
·
Ridning Jag har en liten undran? Då jag rider min ena häst i dressyr så tuggar hon taktfast då hon jobbar och min undran är varför? En vän...
Svar
11
· Visningar
1 517
Senast: cahs
·
C
Ridning Min varmblodsvalck har varit dålig under sommaren från och till, nu piggare :) Men han har tappa hull och muskulatur mest ryggmuskler... 2 3
Svar
55
· Visningar
19 058
Senast: Riverbridge
·
M
Ridning Hej! Min häst är ganska gammal (21),Det är en D-ponny och han har alltid varit springig och stirrig vet inte hur jag ska få honom att...
Svar
10
· Visningar
2 021
Senast: Lager
·
M
Ridning hej har precis köpt en c-ponny och hon stegrar sig hela tiden så fort man rider hon stegerar sig högt med! Har vart vet och kollat på...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: Merwen
·
Ridning Hur ofta rider ni ut? Så enkel är frågan. ;) 3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 757
Senast: Home
·
Ridning Hejsan min syster har en nordis, fd travare, som nu är inne på sitt 23:e år. Han har alltid varit pigg och framåt men nu börjar vi...
Svar
10
· Visningar
4 593
Senast: tuaphua
·
Ridning Det talas ju ofta om markarbete, men jag måste fråga: VAD är markarbete? :D
Svar
15
· Visningar
9 854
Senast: Springsteen
·
C
Ridning Tråden ligger säkert jättejättefel, menmen.. Jag är ca 150 cm lång, och väger ungefär 36 kg, och min kompis är väldigt stor, hon är...
Svar
12
· Visningar
2 136
Senast: Mixess
·
Ridning Nu släpper jag kanske en bomb här... jag vet vilka heta diskutioner det brukar vara kring detta... Men jag fattar inte... Hur ser en... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
18 673
Senast: tuaphua
·
Ridning Hejsan! Jag har läst flera trådar angående olika former av hjälptyglar, de flesta pratar bara negativt om dem, själv säger jag varken bu...
Svar
19
· Visningar
3 469
Senast: Evita_peron
·
M
Ridning Om en häst galopperar i tretaktig galopp (inner bak och ytter fram sätts ner exakt samtidigt) men inte har något svävmoment -vad beror... 2
Svar
29
· Visningar
3 849
Senast: bigganl
·
Ridning Ptja, jag tyckte inte min häst gick riktigt normalt idag, kändes absolut inte halt men gick i nån obekräftad gångart. Fick den...
Svar
18
· Visningar
2 367
Senast: Remix
·
Ridning Ska ev köpa en beg barocksadel av detta märke,nån som har erfarenhet av dessa sadlar o på grövre hästar? Jätte tacksam för svar!
Svar
0
· Visningar
840
Senast: Hrannar
·
E
Ridning Jag har skrivit en tråd om detta tidigare men jag hittar den inte. Jag och min väninna (båda 20 år gamla) ska ta en turridning nästa...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: zabby
·
H
Ridning Hejhej :) Jag skulle vilja veta vad man har för avstånd på galoppbommar med 2,3,4 osv språng imellan. jag vet vilka avstånd man ska ha...
Svar
1
· Visningar
1 413
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka