Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej på er nu är det såhär att jag har börjat rida en nordsvensk travare som är extremt fin i traven och skritt men det finns ett problem...
Svar
5
· Visningar
1 132
Träning Jag har börjat rida en Nordsvensk som senaste tiden nästan bara är körd. Hästen är inriden, men helt outbildad. Jag har nu ridit honom...
Svar
1
· Visningar
530
Senast: Aionee
·
Hästhantering Någon som har ett bra tips hur man ska kunna få en häst att sparka så otroligt i boxen? På bara ett par månader har hon sparkat ett par...
Svar
19
· Visningar
4 814
Senast: Pudlan
·
Hästhantering Hej! Jag har en undran bara.... Har en häst som gnäggar fruktansvärt mycket (när han är själv utan hästsällskap) Undrar om det finns... 2
Svar
22
· Visningar
6 026
Senast: mackan
·
P
Hästhantering om den ligger fel, får gärna en moderator flytta den :) Jag håller på att lära ponnyn flytta sidvärts när jag tömkör, det går bara...
Svar
19
· Visningar
1 272
Hästhantering Har en liten fundering då jag har ett nyuppkommet problem.. Min häst är ibland helt tokig i hagen. Kutar som en galning, hoppar, far o...
Svar
7
· Visningar
1 796
Senast: Grazing
·
Hästhantering Man kan ju komma i situationer då man helt enkelt inte har någon som kan hjälpa en vid lastning utan måste klara det själv, om man nu... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 317
Hästhantering Hej! Vi har tre highland cattle på gården. Två kvigor och en tjur. Jag letar efter en nordsvensk och jag funderar på om jag kan släppa...
Svar
13
· Visningar
2 667
Senast: Masse
·
Hästhantering Måste få fråga en sak, som jag inte vet själv. En bekant familj i vårt stall har just avlivat sin häst förra veckan. Nu har de en ny...
Svar
13
· Visningar
2 446
Senast: Efwa
·
  • Låst
Ridning Här och där i forumet diskuteras träningsmetoder och utrustning i olika trådar. Vad som är bra och vad som år dåligt. Vad som fungerar... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
11 417
Senast: LenaH
·
Träning Hej! om en vecka börjar jag ett nytt schema vilket gör att jag inte kommer kunna rida onsdagar och torsdagar,:banghead: Jag har en häst... 2
Svar
22
· Visningar
2 176
Senast: heidi maria
·
Ridning Tänkte det skulle vara kul med en tråd som denna! Så ja, vad är det pinsammaste ni vart med om angående ridning eller hästar förövrigt...
Svar
8
· Visningar
1 624
Senast: Karma
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 945
Träning Sitter och läser i SvRFs ridinstruktionsböcker, där de menar att man ska fatta galopp för inner skänkel. Då började jag fundera och kom... 2
Svar
30
· Visningar
3 962
Senast: domesticus
·
Träning I sommar så planerar jag att ge mig av på långritt med min yngre syster och våran gemensamma kompis. Dock så är det lite saker jag...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Ichigo
·
Hästhantering Hur tänker ni vad gäller att utsätta sig för risker i samband med hantering av andras hästar? Jag har varit ganska "bortskämd" med... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 105
Senast: Luzzan
·
Ridning Jag rider 30 minuter ensam för tränare. Vi brukar diskutera lite innan vi börjar hur det har gått sedan sist och vad vi ska träna på... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 343
Senast: shampiz
·
Hästhantering Hej! Jag har en fråga angående min häst som numera står på boxvila efter att ha rivit upp en lårskada i hagen pga att grannen tyckte...
Svar
16
· Visningar
2 851
Senast: arabia
·
Hästhantering Jag skulle vara så tacksam för lite tips och råd! Det är så att jag flyttat till ny ort för ett par månader sedan. Kom överens med...
Svar
6
· Visningar
3 559
Senast: Aionee
·
Hästhantering Jag har en nordsvensk travare, sto på 14 år. När jag ska hämta henne i hagen så drar hon bak öronen direkt jag kommer nära, fortsätter... 2
Svar
38
· Visningar
3 759
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31