Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning I lördags var det lite problem i stallet... det skulle ut två stycken turer och hästarna räckte inte till, då en av hästarna blivit...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: szanna
·
Träning Jag vill höra vad ni anser vara skillnaden mellan att röra på bettet och såga!
Svar
16
· Visningar
2 933
Senast: jalla_sopis
·
Träning Vad har ni planerat för dem till våren, lösdrift, box och jämnåriga kompisar att leka med på dagarna eller box och bara gamlingar som...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: CosmicQueen
·
Ridning har tidigare haft en svår mun relation med min häst, ridit för tränare a la "stöd i handen, driv fram till handen och håll" vilket inte...
Svar
8
· Visningar
1 923
Senast: nitus
·
Träning Jag inser att detta inlägg kommer att resultera i diverse svar som ifrågasätter min hästhantering och för att undvika en del av dem vill... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 199
Senast: ylvalill
·
Träning En häst som hamnar med huvudet mellan frambenen utan att vara tung (dvs krullar ihop sig i väldigt låg form) hur får man den att börja...
Svar
15
· Visningar
1 358
Senast: jalla_sopis
·
Träning Har nån mer än jag lagt märke till hur det sprakar i borstarna nu på vintern när man borstar hästen?? Kom på detta häromdagen, när jag...
Svar
11
· Visningar
1 082
Senast: asmodeus
·
Träning Rädslan har kommit lite smygande. För några veckor sedan när jag ledde en unghäst till hagen slet denna sig och sprang över mig, så som...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: break_a_leg
·
M
Träning :confused: Jag sköter en häst åt en tjej han har sår på benen som HON säger att det har han haft över ett år han blev verkad för ca 6...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: szanna
·
P
Träning Är det nån av er som brukar dra in magen och klämma åt jättemycket med knäna när ni ska stanna eran häst? jag gör det på min häst hon...
Svar
18
· Visningar
1 219
Senast: Asterix
·
R
Träning Kan man lära hästar att gödsla på ett ställe i boxen, isåfall hur? Min hingst, en fyraårig PRE, gödslar i hela boxen och trampar runt...
Svar
16
· Visningar
1 394
Senast: mirage
·
S
Ridning Jag har inriktat mig på barock det senaste året, har dock inte ridit för en riktig barock instruktör( ska i dec)....tycker att man inom...
Svar
4
· Visningar
1 181
Senast: sante
·
Träning Hur stora är era åringar? ( födda 03) Hur stora tror ni dom kommer att bli? :banana: 2
Svar
25
· Visningar
1 733
Senast: ako
·
M
Träning Det finns en häst som duschas varje dag, inte för att det stör mig men jag undrar bara om det inte förstör hästen naturliga fett i... 2
Svar
32
· Visningar
3 434
Senast: seejii
·
Z
Träning Häromdagen sprang mitt föl (8 mån) över mig duktigt. Jag skulle just leda in henne i hagen när något knäppte till i skallen på henne och... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 830
Senast: Annika_L
·
E
Träning När anser ni att det är FÖR kallt för att rida, då menar jag ute eller i oisolerat ridhus? Hur kraftig/stark kyla klarar hästarna av att... 2
Svar
32
· Visningar
2 931
Senast: Gisburne
·
E
Träning Hej jag har ett ungsto på 2,5 år som har skaffat sig en del ovanor. Bland annat är hon väldigt naffsig dvs småbiter och gräver i fickor...
Svar
5
· Visningar
1 480
Ridning hur viktigt tycker ni det är att få till det där extra på hästen, då den arbetar så där fruktansvärt bra. Vad är priset? EX: En...
Svar
16
· Visningar
1 372
Senast: true_blue
·
C
Träning Tittar nu på böker som skulle passa mig jag har beställt Unghästen med Ingrid Andersson och Charlie Lindberg. Någon som har något fler...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Lena_B
·
Ridning ...när vi började diskutera att ha en stor IRL-träff för "barockarna" på Buke? Planerna var att träffas i Bunge på Gotland där det finns... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
8 907
Senast: Betsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka