Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad bör man tänka på? Säkerhetsmässigt och för att göra det så smidigt så möjligt. Vilken sida är bäst att ha handhästen på? Vi...
Svar
11
· Visningar
1 717
Senast: Asa_S
·
Träning Jag håller på och skrittar igång med pålla efter 6 mån konvalecens. Skrittar på lång tygel och emellan varven plockar jag upp henne på...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: Raeman
·
B
Träning Denna tråd ska handla om olika tips inför vintern. :idea: Så dela med er av era kunskaper om vad man kan göra om tex. vattnet... 2
Svar
27
· Visningar
2 339
Senast: pimy
·
Ridning Hej! Rent generellt, jag ska inte trixa själv utan ta hjälp av tränare om det skulle bli aktuellt. Men hur går man från tramp till...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: malinsky
·
Träning Alltså, en del dagar är man ju bara så nöjd med sig själv! Jag har ju ett gäng hästar, fina och väluppfostrade för det mesta. Men den...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: biffen
·
Ridning Jag har frågat förr, men jag har aldrig fått ett svar som jag är nöjd med. Många pratar om att de rider halva steg så därför borde många...
Svar
3
· Visningar
970
Träning Funderade på det där med att vissa tränare lägger till en bokstav före ordet NH för att man skall veta att det är deras NH, ex. PNH...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Sammet
·
Y
Träning Nu undrar jag hur man gör en bakdelsvändning, hur man tar stöd med tygeln i den osv. Jag chansar i teorin på att det är att hästen...
Svar
13
· Visningar
6 442
Senast: Yellow_Dino
·
P
Träning Ni som ibland/alltid rider era hästar på morgonen, hur gör ni rent praktiskt? Rider ni innan hästen får frukost, får den kraftfoder... 2
Svar
22
· Visningar
3 834
Senast: lil-sis
·
H
Träning Jag skulle vilja ha tips på övningar där jag får henne att samla och trampa under sig ordentligt.. som det är nu så travar hon iväg i...
Svar
13
· Visningar
2 014
Senast: Lorpan
·
Ridning Förlåt att jag dubbelpostar men det är ont om folk som svarar på utrustning... De har väl tröttnat på mina tjatiga trådar... jag är ju... 2
Svar
28
· Visningar
3 067
K
Träning vill börja med att höra om det r något an ska tänka på vad det gäller så shettisar? sen vill jag veta om det är någon som vet något...
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: Pettsson
·
Ridning Jobbade pållen från marken idag. Vi får inte riktigt till de. Jag har han på en liten volt och ber han träda in med de innre bakbenet...
Svar
12
· Visningar
1 377
Träning Var och hämtade nya pålle i helgen, en 3 årig islandshingst helt opåverkad av människor och icke grim och ledvan. Att lasta var... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 390
Senast: boella
·
Träning I dag har vi tränat ordentligt Träns på Gick hur bra som hälst. Gjord på Inga problem Reflex benen och brösta reflex. Grimma över...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: snofflan
·
Träning Jag har börjat rida en häst som är byggd i princip framåtlutad :Smirk:, dvs är oerhört framtung. Det är svårt att aktivera bakdelen, då...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Lejonelle
·
A
Träning Min häst behöver muskla sig mer på bringan och bogen. Han har stått i 2 år, men har varit igångsatt ett bra tag nu. Han har fått...
Svar
14
· Visningar
4 356
Senast: sante
·
Träning En travare som är 10 år och gått på trav till den var fem, sedan endast promenadriden ca 4-5 dagar i veckan. Eller. en dressyr häst som... 2
Svar
22
· Visningar
2 367
Senast: norrland65
·
L
Ridning Att rida "barock/akademisk ridning" eller vad nu folk vill kalla det. Har under en tid varit delvis skeptisk mot den akademiska... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 189
Senast: Beppo
·
S
Träning Hej och hå vad det gick när dörren öppnades och hästen min fick se att det var snö ute.Hästhantering funkade inte i morse. De andra...
Svar
14
· Visningar
949
Senast: 2 isisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck