Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Behöver tips på övningar/arbete för muskling av halsen. Hade kiropraktorn ute igen och han sa bla. att min häst har en mycket fin...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: Yrja
·
S
Ridning Tips på markarbete så hästen får använda sina bakben, mottages tacksamt! Oxå andra bra övningar som ni gör som rider barock! Nån bra...
Svar
5
· Visningar
1 400
Senast: sante
·
M
Träning Här har jag ett skräckexempel på en häst att hantera. När jag jobbade i England fanns det där en häst som var en korsning av gud vet...
Svar
15
· Visningar
1 211
Senast: tgd
·
M
Träning Nu har jag fått nog :devil: Hon är en ängel på marken, men ibland när man rider så får hon för sig saker. Häromdan skulle hon inte gå...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: Miss Q
·
F
Träning Jag är medryttare på en 4,5-årig nordsvensk och har stora problem med att få henne i gallopp.När jag rider ute bockar hon sällan vid...
Svar
10
· Visningar
1 236
Senast: seejii
·
Träning Jag skrev en tråd här inne för några veckor sedan om mitt hannoveraner sto som har ett jäkla temperament. Hon testade ju mig för allt...
Svar
13
· Visningar
1 682
Senast: nanni
·
H
Träning Tänkte på en sak härom dagen då jag red... hur mkt trampar ni ner i stigbygeln... vilar ni bara fötterna där eller stäcker ni bara ner... 2
Svar
24
· Visningar
2 917
Senast: Majken
·
S
Träning Min häst är inte svår att fånga i hagen men bedrövlig att leda in från hagen...Har haft honom ett tag nu och jag tycker jag provat...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Sudd
·
C
Träning Jag undrar bara ifall nån vet hur mycket en vuxen normalstor shetlandsponny orkar dra. Då menar jag med vagn,övrig utrustning och kusk...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Nora
·
M
Träning Har fått hem ett 12 årigt travarsto. hon har inte gjort så mycket i sommar och är (ursäkta mig) smällfet!!!! hur sjutton ska jag få...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: chrysler
·
Träning Jo, jag äger ett litet svenskt halvblod på 1 år o 3 månader. Hon är väldigt hanterad sen dag ett då jag har ägt henne sen dess. När...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: ETGT
·
Träning Hej Jag undra om era små troll har börjat testa er nu vid 1,5 års ålder. Vad gör ni då. Min gubbe surade i morse vid utsläpp. Han...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: CosmicQueen
·
A
Träning Jag hittar ingenstanns att skriva den här tråden, så jag hoppas att denna inriktning går bra..=) Jag har en grej som jag har gått o...
Svar
5
· Visningar
1 366
Ridning ....RIDA skritten! :o Tidigare har jag bara fnyst när jag läst här på forumen när vissa av er (många mycket kloka användare) kommenterat...
Svar
8
· Visningar
1 283
Senast: bigganl
·
S
Träning Jag har för det mesta inspänning på min shettis då jag longerar han. Han söker sig välgt bra med det och det märks även då ryttaren...
Svar
2
· Visningar
741
M
Träning Jag har nu fått hem en ny häst. Den andra hästen och hon verkligen hatar varandra. De står och måttar mot varandra i boxen. Och ute bryr...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Araton
·
O
Träning På våran skola föreläser våra lärare om hur viktigt det är att låta hästarna vara hästar, ska få gå me hästkompisar (flockdjur :smirk: )... 2
Svar
30
· Visningar
2 546
Senast: chrysler
·
Träning En av ridskolans hästar svullnar i benen. Det går ner vid ridning och han tycks inte ha ont. Men vad kan det bero på? Såg att han var...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Mirre
·
L
Träning Hej! Har en häst som är ovanligt snubblig! När jag köpte honom (3 år sen)påstod ägarna att han var säker på foten, men det har jag inte...
Svar
9
· Visningar
4 591
Senast: Juzzzen
·
Träning Jag har länge haft filosofin att man ska lyssna när hästen viskar så slipper man "skriken" eller utbrotten. T ex om hästen tycker något...
Svar
18
· Visningar
1 087
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka