Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hur ska jag få min häst och mig till att förstå och göra galloppombyten?Det blir bara förvänd gallopp hur än jag beter mig. :confused:
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: prince77
·
O
Träning Jag håller på att lära mig mer om NH och skulle därför vilja få några bra tips på NH böcker. De jag har lånat hem är böckerna som Sven... 2
Svar
24
· Visningar
1 932
Senast: Dolarino
·
F
Träning Jag behöver verkligen hjälp. Har ett halvblod som är född 86 som vägrar att gå in i transporten. När han kom hit så hade det tagit fyra...
Svar
14
· Visningar
1 096
Senast: furreburre
·
Träning Igår upplyste stallägaren mig om att hästarna kunde gå i sommar hagen till oktober och att jag fick ha ute min häst på natten då. Men nu...
Svar
14
· Visningar
1 428
Senast: nira
·
C
Träning Det finns många fel i våran hästvärld och många hästar som får lida av det. Nyligen läste jag om en ridskoleponny som gått på ridskolan...
Svar
15
· Visningar
1 397
Senast: alpha
·
C
Ridning Nu har jag börjat FÖRSÖKA göra öppna när jag jobbar hästen från marken. Men jag vet inte om det är jag som gör fel eller hon som inte...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: strega
·
Träning Hur värmer ni upp hästen vid ridning? Alltså vilka gångarter, ridvägar, hur mkt lång tygel osv. Själv skrittar jag ca 10minuter på lång...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: paradox
·
L
Träning Min kille diar ännu!Han är 2½ år och går med sin mamma 21 sin syster4 år och en hingst 1år.Egentligen skulle jag väl sära på dem..är det...
Svar
10
· Visningar
1 185
Senast: arabia
·
Ä
Träning vårat 3-mån hingstföl är svårt att leda. Vi har lagt armen bakom rumpan o då går han framåt men nu är han så stor så man når inte runt...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Snurrfian
·
Träning Min häst åker inte transport så ofta. Jag undviker det för att det är så jobbigt och undrar om någon har tips på hur det kan bli mindre...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: Miran
·
S
Ridning Hoppas att jag får lov att lägga den här tråden här. Det är inte alls kul att ens behöva göra det här, men jag måste sälja min damsadel...
Svar
17
· Visningar
3 427
Senast: arnac
·
Träning Det är BRA va?! Att hästen tuggar på bettet vid ridning... Varför? Vad "händer" då liksom?
Svar
18
· Visningar
2 031
Senast: Tassetass
·
A
Träning Nu när jag snart har min egna häst så ska jag bygga upp hans muskler genom tömkörning innan jag börjar rida han. Men hur ska jag göra...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: concierge
·
Träning Är det nån som utövar det, då menar jag galoppörer, travare aktiva inom sin gren?? Och då menar jag mest "lydnads"mojset, att dom skall... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 104
Senast: martha
·
C
Träning Det här med eget stall å egen häst. Jag e inte nån nybörjare ingen expert heller, men nu börjar t.o.m jag tvivla på mina kunskaper... 2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: Cronis
·
Träning Tänkte be om lite tips! En i princip ohanterad shettis på sju år, ska bli en trygg och säker barnhäst med tiden! Den är leden, och...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: hanoirocks
·
Ridning Med tanke på den tumult som varit på forumet i omgångar tänkte jag dela med mig av en mycket bra text. Visserligen har det inte mycket...
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: psychogrrl
·
Träning Hur får man eg hästen att gå i form vid tömkörning :confused: Är det inte stor risk att man bara får en häst som knäpper av i nacken...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Mirre
·
C
Träning Läste i någon tidning (senaste Hästfynd tror jag) att hästen inte ska gå ensam.. och det är ju rimligt. Läste även att det inte är bra... 2
Svar
35
· Visningar
3 002
Senast: moonlightgarden
·
S
Ridning Då det är ont om duktiga AR tränare där jag bor vilket gör det svårt för mig att rida regelbundet för instruktör utan att behöva åka...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka