Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Kan ärligt berätta att jag kan inte rida min häst i form. Hon springer kosntant med huvudet rakt uppo i luften. Vid vet bes gjordes ett... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 783
Senast: stranger
·
Ridning Hur ska man börja? Hästen är utbildad Lb dressyr men nästan uteslutande skogsmulle riden den senaste tiden. Så lär få repetera en hel...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Immer
·
E
Träning Hur ska jag hantera min \"nya\" älskling Har nyss blivit medryttare på en knabstruper. Han är jättetrevlig att rida och verkar tycka...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: maskros17
·
Träning "Min häst har varit misshandlad" Jag läser det gång på gång här på bukefalos :( Ofta är det framför allt Fd. Travare som får stämpeln... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 043
Senast: kopparberg
·
E
Träning Vet inte om det här ligger under rätt forum... Det är så här att jag har stallet hemma hos mamma, där jag även bor själv. Nu är det så...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: elinsjobergh
·
L
Träning Har precis köpt ett föl som jag ska få hem i slutet av augusti. Tanken är att jag ska ha honom hemma och försöka få en fölkompis till...
Svar
6
· Visningar
1 002
Senast: Moncan
·
Träning Hur är det att ha hingst i ett stall blandat med ston och valacker? Det skiljer väl sig från hingst till hingst antar jag. Men är det...
Svar
15
· Visningar
1 207
Senast: Moncan
·
Ridning Besokte en trevlig hastmassa i helgen Equimondo . Forutom "barockridning" fanns aven korning, frihetsdressyr, mm och en massa...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Darby
·
Ridning hur tränar ni era hästar nu när det e så varmt?? min valack har lite ont av att det är så varmt och blir helt seg o trött. försöker... 2
Svar
22
· Visningar
2 124
Träning Jag är emot att hästar går själva, de är flock djur och behöver minst en kompis.. Men nu är det så att jag gick och köpte mig en ponny... 2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: TCJ
·
U
Ridning Utprovning av \"barocksadlar\"?? Ja, jag vet att detta är en utrustningsfråga, får den vara kvar ändå...? :crazy: Jag funderade lite...
Svar
8
· Visningar
1 743
Senast: Tez1
·
Träning Jag var ute i hagen och umgicks med min åring i dag. Plötsligt kom jag på att jag hade en filt i bilen så jag gick och hämtade den...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Mitrolle
·
M
Ridning Var nog inne under fel ämne först (ridning)... Jag undrar om det finns någon som kan tipsa mig om övningar för att lösgöra hästen...
Svar
10
· Visningar
1 090
Senast: Malinski
·
M
Träning Jag blir alldeles ...... ja det finns helt enkelt inga ord! Pollen som är transporterad hur många gånger som helst enligt förra ägaren... 2
Svar
22
· Visningar
1 873
Senast: FUNNY
·
S
Träning I förra veckan fick jag veta någon som gjorde mig lite fundersam. Två kompisar hade varit ute och ridit och den ena hästen halkade till...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: alpha
·
Ridning Jag åkte till Danmark i förmiddags, tillsammans med Stallkatten, Knickedick, Buongusto och Mnemnet (eller hur det nu stavas). Som...
Svar
2
· Visningar
1 022
Ridning Jag försöker få en tjej i stallet att börja rida AR för hennes häst skull. men hon är rädd att hon skall bli svullen i frambenen vid...
Svar
7
· Visningar
1 108
Träning \"Tuffa hästar\" Jag undrar vad det är man menar när man pratar om "tuffa hästar". Det står ju i annonser ibland "kräver rutinerad... 2
Svar
25
· Visningar
3 264
Senast: HillsBon2
·
A
Träning var gång jag ska klättra med min häst så börjar han rusa som ett spjut så fort han ser backen, jag håller han i skritt i början av...
Svar
18
· Visningar
1 411
Senast: anne1
·
Träning ... diskuteras ofta. "Min häst får inte göra si och så, när jag hanterar/rider kräver jag att hästen inte ska äta" o.s.v. Det jag... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 773
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka