Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Jag har en tanke, om man inte vill tävla eller träna något akademiskt utan man vill vara en riktig skogsmulle. Hur gör man då för...
Svar
9
· Visningar
2 707
Ridning Jag visste inte vart jag skulle lägga tråden, men detta är en fundering jag har haft rätt så länge faktiskt. Jag har börjat åka runt... 2
Svar
25
· Visningar
3 004
Senast: mackan
·
Hästhantering Har lite problem med min ponny som jag skulle behöva hjälp med innan det blir värre. Han har ganska svårt att stå still på gången, går...
Svar
4
· Visningar
824
Ridning Jo nu är det så att min älskade häst har ett enormt självförtroende och starkt o tufft huvud som inte är av denna värld!! Hon är min...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Ottilia
·
Träning Vill ha alla tips ni kan komma på!! Har ett halvblod, valack 8år. Jättefin, och super att ha att göra med. Tidigare gått 130 hoppning...
Svar
14
· Visningar
3 946
Senast: mackan
·
Träning Jag tänkte på en sak häromdagen. Är det möjligt att "klara sig" utan ridbana nu medan underlaget är bra( ej vinter ) och ändå hålla... 2
Svar
39
· Visningar
2 971
  • Låst
Träning *funderar lite* Köpte ju för lite drygt 1 år sedan en ny dressyrsadel (Ordo Equester Venus) för cirka 14 000, vilket jag ju inte... 83 84 85
Svar
1 681
· Visningar
96 781
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Tänk att våra 10or om några timmar är 4 år :eek: Vart tog denna vägen? Annie fick prova hoppa för första gången idag, inget... 64 65 66
Svar
1 318
· Visningar
90 118
Senast: IngelaH
·
Träning Det gäller alltså när vi tränar backning. Vi håller på med bruks/trail och tränar då backning en del, både rätt bak och backning i...
Svar
10
· Visningar
1 213
Senast: purity_666
·
Hästhantering Jag undrar om detta är vanligt förekommande. Jag är inte hästägare själv men har varit hästmänniska hela mitt liv. Där jag bor, på... 2
Svar
29
· Visningar
6 772
Hästhantering Lite spinoff på min egen tidigare tråd om ponnyn vi köpte i höstas som inte tycker om att åka transport. I över en månad nu har jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 522
Senast: fridaxi
·
Hästhantering Hej jag har en häst på foder nu och hon är oftast världens snällaste, mysigaste, bästaste häst när hon är i hagen eller boxen men så...
Svar
13
· Visningar
1 383
Senast: Hepzheba
·
Träning Är det någon här som tävlar med D-ponny i storhästklasser i hoppning? Hur funkar avstånden i tex kombinationer?
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Mitt 8-åriga sto går i hagen tillsammans med 3 andra ston. Hon är ranghög, men snäll. Flocken är relativt ny, de 3 andra stona är ganska...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Masse
·
Hästhantering Jag har ett sto på foder som brunstar. Har inte märkt av det här i varken ridningen eller hanteringen utan har bara "sett" det. Det enda...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: Felicia
·
Hästhantering ...kan ni ha dem lösa överallt? Tycker man ofta ser t.ex. i samband med lastningsbekymmer att "annars är hästen superlydig och följer...
Svar
17
· Visningar
2 156
Senast: maryjane86
·
Hästhantering Hur mångs timmar per dygn anser ni att en häst bör gå i hagen? Ni får svara "det beror på", men ge då gärna exempel på vilka parametrar... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 388
Senast: Rolle
·
Hästhantering För någon vecka sen när jag skulle ta ut min häst ur hagen för att gå en promenad, (vi var borta ca 30min) och när jag kommer tillbaka...
Svar
13
· Visningar
3 322
Senast: Masse
·
Hästhantering Jag vet inte om inlägget faller rätt men flytta det gärna om det ligger under fel prefix mm.. Men jag var idag iväg och köpte en...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: Digbil
·
Hästhantering Jag har en superhärlig ridtravare som väldigt lätt stressar upp sig. Hon går tex inte att ställa upp i gången utan då stressar hon upp...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Suskiv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka