Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej om några dagar kommer min häst. Hon har gått i sin hage med sin mamma hela sitt liv och har aldrig flyttat. Har märkt att när man...
Svar
4
· Visningar
959
Träning Hur mycket ny kunskap som ska omvandlas praktiskt ( i ridning) orkar eg hjärnan ta emot? Jag menar, blir man bättre för att man rider...
Svar
7
· Visningar
1 095
Träning Hej! Tänkte bara fråga efter tips för att kunna rida ut på min häst själv? Han är travhäst och alltid van med att ha människor och...
Svar
5
· Visningar
2 226
Senast: Fragile
·
Ridning köpte en ny häst för 6 veckor sen. de första 4 veckorna var hon fantastisk och jätte härlig att rida. jag började kolla upp tävlingar... 2
Svar
22
· Visningar
7 321
Senast: Vingra
·
Hästhantering Nu för tiden ska man helst ha anatomiska träns, rida utan bett, utan hjälptyglar och liknande. Fine säger jag, det är ju toppen! MEN...
Svar
18
· Visningar
3 484
Senast: Silkisif
·
Ridning Nu har det blivit dags för mamma att börja longera sin äldre dam med någon form av inspänning eftersom hennes ryggmuskler är svaga och...
Svar
10
· Visningar
4 079
Senast: mumin
·
Hästhantering Ska göra historian kort , vi har en ponny som är 16 år, valack , har alltid varit världens snällaste, gått ihop med alla hästar För 2...
Svar
14
· Visningar
2 202
Senast: ankic
·
Träning Jag har haft min häst sedan han var föl och han är sju år nu. Han följer mig som en hund och är väluppfostrad tycker jag. Hur lätt som... 2
Svar
26
· Visningar
3 039
Senast: traceys
·
Ridning Efter en höst och vinter där vi inte kunnat rida så mycket är det skönt med vårt och bra underlag i både terräng och ridplan. Så dags...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: vinkelina
·
Hästhantering För drygt två år sedan köpte jag en tävlingshäst med någon slags bokstavskombination. Hon älskar att jobba, älskar att vara på tävling... 2
Svar
22
· Visningar
3 628
Träning Visste inte vart jag skulle lägga tråden. Moderatorn får gärna flytta den om den hamnat fel :) Till trådens ämne då. Jag försöker hitta...
Svar
1
· Visningar
1 561
Senast: fridaxi
·
Ridning Jag behöver era synpunkter på mitt "problem"! Jag har pga vissa omständigheter inte kunnat rida själv ordentligt på flera år, vilket...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Marielle
·
Ridning Har en varmblodstravare på 15 år valack som gick på travet tills han var 10 år sen varit runt lite men knappt riden mycket.En bonde...
Svar
3
· Visningar
1 388
Hästhantering Hur hade ni lagt upp er plan? Alla är vi olika, med ofta helt annorlunda synsätt, erfarenheter osv. Så det är alltid kul att höra andras...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Bebben
·
Hästhantering Hej, jag har en 17 årig travare (vet ej om det spelar roll eller ej) som jag börjar tappa tålamodet med. När jag fick honom för tre...
Svar
11
· Visningar
1 782
Senast: Pathmaker
·
Hästhantering Har lite problem med lastningen på min häst. Haft henne i tre månader typ och det snabbaste vi lastat på är tio minuter och längsta är 2... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 331
Senast: Mitrolle
·
Hästhantering Valack med mycket hingst-humör kvar, strikt hållen ifrån handmatning då han både är bufflig, nafsig och dominant på det viset att han är...
Svar
10
· Visningar
1 470
Träning Söker med ljus och lykta efter bra longeringsövningar att jobba en welsh-hingst med. Hans kondition är kanske inte på topp, men han är...
Svar
6
· Visningar
1 389
Ridning Hej! Jag är en tonåring som är 168 cm och väger 49 kg Och undrar om jag skulle kunna rida en C-Ponny utan att det skulle se konstigt...
Svar
0
· Visningar
619
Senast: Equestrian
·
Ridning På hästar som inte har någon direkt framåtbjudning eller är någorlunda "självgående" klarar inte jag att hålla galoppen på :o. Efter 2...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka