Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej allihopa ! Imorgon ska jag och mina hästar lasta en häst och köra transport för första gången..... Är jättenervös men vi har...
Svar
10
· Visningar
1 672
Senast: pinky
·
Hästhantering Har precis börjat testa att longera min 2-åring. Han fattade direkt hur han skulle röra sig runt mig och verkade hyfsat lugn och... 2
Svar
37
· Visningar
4 466
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej! Har ett problem som jag inte är så förtjust i. Problemet är att ponnyn som jag har är okänslig för skänkarna så jag kan sitta o...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: Aliche
·
Hästhantering Jag har problem med att få in min häst från hagen. Han går tillsammans med ett sto som jag alltid tar in först då hon inte får gå ensam... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 574
Senast: Ginne
·
Träning Jag behöver lite råd. Jag har precis börjat träna en 11årig häst från marken då han inte är inriden och bara gått i hagen i många år hos...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: akleja
·
Hästhantering Har en ridtravare som har förmågan att öka och gå framför en och sedan svänga framför mig, så att man måste göra en volt. Om man sätter...
Svar
15
· Visningar
1 961
Hästhantering Hej jag har ingen aning om var jag ska lägga tråden men någon får gärna flytta den. Det är så att jag är fodervärd åt en ponny som är...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Mimsan_
·
Hästhantering Har en ardenner som vägrar bli kratsad och verkad. Provade även verkstol+lugnande. Hon lycksdes nästan ta sönder hela stolen. Har börjat...
Svar
4
· Visningar
2 956
Senast: Maqurell
·
Träning Rent hypotetisk fråga, hur skulle ni hantera följande scenarion (förutsatt att häst är frisk, stadigt grundutbildad har rätt utrustning... 2
Svar
30
· Visningar
4 511
Hästhantering Funderar på att börja rida utan bett på en häst som alltid ridit med bett. Hur gör jag för att vänja den och få den att lyssna lika bra...
Svar
10
· Visningar
3 334
Senast: Lager
·
Hästhantering Vår 12 åriga fullblodsvallack går i en flock på ca 10 hästar/ponnysar i olika åldrar, storlek. Dom flesta av dom har gått ihop i ca 3,5... 2
Svar
29
· Visningar
3 446
Senast: Lunketuss
·
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: sandrafors
·
Ridning Jag har en fundering när det gäller galoppen på min häst vars pappa är varmblod o mamma halvblod. Jag har haft honom i ett år nu, han...
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: Smulan7510
·
Ridning Jag har en äldre häst, 19 år, som gått i avel i 10 år och nu ska bli ridhäst igen är det tänkt. Hon är i grunden välutbildad och tävlad...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Billy
·
Ridning Hej! Jag både kör och rider ett varmblodssto som står på travskola, jag är den ända som håller på med henne då hon inte används på...
Svar
3
· Visningar
1 204
Senast: Totola
·
Ridning Har en äldre gammal travare som jag har som ridhäst , han är en stor herre på ca 170 i mkh . Han har väldigt hög och smal manke. Jag...
Svar
6
· Visningar
2 394
·
Ridning Jag läste för många många år sedan att det i Tyskland ska finnas en förening för töltande varmblod. Är inte ute efter en gångartshäst... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
14 959
Senast: Lella
·
Ridning Red för första gången för min nya tränare häromdagen (har jobbat några gånger vid hand tidigare) och jag blev totalförvirrad när hen...
Svar
14
· Visningar
2 923
·
Träning Hej . Jag har just nu en häst på foder som senare ska säljas . Innan hästen kom till mig kunde han ingenting , jag har nu tränat upp...
Svar
10
· Visningar
1 051
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hej, ngn som har erfarenhet, eller "råkar" veta hur man blir NH instruktör i detta land? Har tränat mina hästar enligt Perelli, men...
Svar
11
· Visningar
2 255
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka