Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Heej! Jag brukade flitigt följa tråden Kontakt med hästens mun vs långa tyglar-tråden, oerhört intressant läsning då detta ämne... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 271
Senast: Fiador
·
Träning Kanske det finns några kloka nattmänniskor man kan bolla lite med.. Har nyligt börjat rida ett 10 årigt hannoveransto som köptes i...
Svar
15
· Visningar
2 600
Ridning Person har skriker och slår på häst. vad ska jag gjort? ska jag ring till polis? 2
Svar
22
· Visningar
2 999
Senast: Trasdocka
·
Ridning Hittat en fin valack som började tävla hoppning vid 10 års ålder. Aldrig varit skadad och är nu 15 år. Skulle ni köpa en stor häst i den...
Svar
11
· Visningar
1 066
Senast: Reykur
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 112
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Jag ska börja rida en D-ponny ett sto som har väldigt stor egen vilja jag ska provrida henne idag och vi alla tror att det skulle funka...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: skuggi
·
Ridning Jag skulle behöva lite tankar och tips om hur jag kan få ponnydamen att snurra igång höger bak. Jag kan inte rida pga graviditet och...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: Madick
·
Ridning Hej! Jag vågar inte rida ut själv. Inte ens på min 20 åriga new forest valack som jag haft i 5 år. I min hjärna tänker jag alltid på det... 2
Svar
30
· Visningar
7 114
Senast: Nadde
·
Träning Hej! Jag har tänkt lite på detta, och det verkar som om många är väldigt snabba med sin ridning. T.ex, dom får galoppera väldigt tidigt... 2
Svar
24
· Visningar
3 288
Senast: Ray
·
S
Träning Hej! Jag vet inte om det finns många trådar om övningar och om det gör det så kommer jag säkert få lite agg för att jag startar... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
32 143
Senast: Ioxia
·
Hästhantering Känner mig lite smått maktlös med min häst just nu, (förlåt för långt och krångligt inlägg.. ) Hon började krångla redan i december... 2
Svar
28
· Visningar
6 743
Ridning Hej! Jag ska börja rida på storhäst (165+). Tidigare har jag ridit på en nätt c-ponny. Dock tycker jag att jag är för lång för ponny nu...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Hejhej123
·
Hästhantering Nu behöver jag hjälp igen av alla kloka hästmänniskor som finns där ute! Jag har en fyraåring som har varit skodd i ett år. Och träffat...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: Boj
·
Hästhantering Hej det är så att jag ska få hem en unghäst om några dagar och nu när sommaren är på väg och myggen kommit så har jag köpt ett flugtäcke...
Svar
16
· Visningar
3 679
Senast: mackan
·
Hästhantering Hej så som rubriken lyder när är man en rutinerad och hästvan ryttare? Vad ska man kunna i både hantering och ridning?:)
Svar
17
· Visningar
2 869
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har en liten fundering som jag inte lyckats googla fram något svar på.. Jag har ett äldre islandssto som nästan alltid går med...
Svar
10
· Visningar
6 155
Senast: fjordtokan
·
Träning ... lägga upp igångsättning och träning för denna häst? 1. Hästen har varit halt i ca 5 veckor men är nu bra. 2. Hästen har innan...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Perla
·
Hästhantering Hej! En häst på min riskola (den som jag rider på just nu) vill alltid sätta sina framtänder på vattenkoppen och dra bakåt, både när han...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Ryttaren
·
Träning Kallblodstravare, mycket energi och har tidigare lyckats dra iväg med ryttare. Vid trav på rakt spår är inget som har provats då det... 2
Svar
22
· Visningar
2 976
Senast: Dandylinn
·
Hästhantering ska hämta en ponny på lördag. Ponnyn har åkt trailer 3 ggr i sitt 10 åriga liv Sist förra hösten och då tog det timmar innan han gick...
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka