Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning För några veckor sedan fick jag hem en ny ponny. Allting går väldigt bra med henne i både hantering och ridning, förutom när det kommer...
Svar
11
· Visningar
2 149
Träning Jag har ett litet problem med min femväxlade islandshäst, i trav och galopp på volt så faller hon inåt väldigt mycket. Hon har alltid...
Svar
3
· Visningar
4 067
Senast: tuaphua
·
Träning hur funkar det? Tar hästen liksom stöd av det på ngt vis , likt ett vanligt bett som ligger i munnen? Ska man använda sig av samma...
Svar
5
· Visningar
6 233
Senast: ameo
·
Hästhantering Varje gång jag tar fram benskydden till min häst, som jag för övrigt inte haft så länge så vet inte om hon gjort det hos tidigare ägare...
Svar
5
· Visningar
1 693
Senast: Leoni
·
Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 822
Senast: Leoni
·
Hästhantering Har min häst stående i Örebro hos en fodervärd. Jag bor i Karlstad och pluggar utan tillgång till bil. Vårt kontrakt har dock löpt ut...
Svar
6
· Visningar
1 888
Senast: Ponsse
·
Ridning Hej! Jag har ridit sen jag var ca 6 år, utan något uppehåll och är idag drygt 20. Har två egna hästar, ett halvblod och ett fullblod...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: Sirap
·
Träning Jobbar med en rätt grön häst som fort blir uttråkad, lite lat och gärna hittar på egna grejer, min fantasi har sina begränsningar så jag...
Svar
0
· Visningar
730
Träning Jag skaffade en ny ponny för inte så länge sedan. Hon är helt underbar! Men ganska dåligt musklad och i dålig kondition. Har ni några...
Svar
4
· Visningar
2 133
Senast: Kiwifrukt
·
Träning Hej, jag rider en oinriden häst ibland som inte förstår vad jag menar och vägrar gå fram. Har ni något tips på vad man ska göra? Tacksam...
Svar
10
· Visningar
5 280
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Min fyra åring har lagt på sig en tråkig olat när han står på gången och det är att "stegra" (läs: lätta). Han har tidigare haft sämre...
Svar
12
· Visningar
2 321
Senast: Ridinglady
·
  • Låst
Träning Hej jag skulle behöva lite hjälp på hur jag ska börja, när jag rider in en häst. En del vet jag ju redan men kan behöva lite tips. Hur...
Svar
14
· Visningar
4 173
Senast: Immer
·
Ridning Hej! Jag har en 20-årig valack som har varit ridskolehäst i 13 år innan vi köpte honom för två år sedan. Förut varit lugn och avslappnad...
Svar
13
· Visningar
4 641
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Rider in min treåring just nu och det funkar bra :) Men han tycker det är såå tråkigt i paddocken och jag undviker att rida där för att...
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: MM
·
Hästhantering Min häst har ingen respekt alls för eltråden i hagen och jag är rädd att det ska sluta i en olycka. Hon har under de två månader jag... 2
Svar
36
· Visningar
4 527
Senast: Suskiv
·
Ridning Jag har en gammal galoppör som jag skolar om. Hon börjar bli jättefin men har väldigt lätt för att stressa upp sig. Jag hade hoppats på...
Svar
11
· Visningar
2 644
Senast: nejlica
·
Hästhantering Hallå där! jag vet inte om det platsar här i detta forumet.. Jag har en fd. galopphäst som var känd för att vara "dum i huvet". Jag... 2
Svar
34
· Visningar
3 849
Hästhantering Har nu haft vår ponny i ett halvt år, hon börjar känna sig hemmastadd i stallet o har slutat stegra i sin box o man kan faktist mysa med...
Svar
9
· Visningar
1 884
Hästhantering Bara nyfiken eg, försökt googla men hittar inget riktigt svar, mitt sto gårihop med ett jämnårigt (7) sto och ett äldre ranghögt sto...
Svar
1
· Visningar
1 194
Senast: Yrja
·
Träning Hur mycket och hur hårt kan man styrketräna en 4 åring? Tanken är att bygga muskler då han är väldigt muskelfattig för tillfället...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: Eilífur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka