Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Håller på att sätta igång min häst efter en lättare skada och började igår trava kortare sträckor på raka spår efter vet.ordination...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: lady_vip
·
G
Ridning Vilken av dessa hästar tror ni kan passa mig bäst? har sån beslutsångest och är rädd att skada hästen ju. kan till lägga att jag är av...
Svar
19
· Visningar
2 207
Senast: Gabrionapamir
·
Ridning Ja, jag vet att det är många trådar om sadlar på det här forumet redan, så jag ber om ursäkt för att jag gör en till! Jag har dock inte...
Svar
6
· Visningar
1 849
Senast: -moa-
·
Ridning vi har en shettisvallack på 7 år som min lillasyster på 9 år sköter och rider. problemet är att när jag ska ha lektion för dem, (alltså...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Urris
·
U
Ridning Min travare slänger med huvudet och drar upp det i trav och galopp.Han gör bara det när man har normallånga tyglar (eller som många...
Svar
10
· Visningar
3 652
Senast: __Stilett__
·
L
Ridning Hejsan!:) Jag är lite ny här..så ni får rätta mig ifall jag lagt in tråden fel elr dylikt...:angel: Nu till ämnet. Jag och en kompis ska... 2
Svar
23
· Visningar
1 955
Senast: lliissaa
·
Ridning Har en 13-årig dressyrhäst. Han rids 4 dagar i veckan dressyr (varierande bana och skog och mark) Men, hur skulle ni lagt upp de...
Svar
12
· Visningar
1 000
T
Ridning Osäker på om det här är rätt forum-medryttarfråga --------------------------------------------------------------------------------...
Svar
11
· Visningar
964
Senast: wingdings
·
Ridning Jag har varit här inne och snokat en hel del det sista och blir bara mer och mer nyfiken på denna vackra ridkonst! Tyvärr känns det inte... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 850
E
Ridning Låter du din häst vila? Hur ofta låter du din häst vila från ridning? Vad anser du är vila? Helvila, bortstning, skritt för hand... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 100
Senast: Gimlan
·
H
Ridning Jag har en liten stor häst som jag har haft en ca 1 år nu, det är en häst som är lite grövre och han kan bli väldigt stark i skogen och... 2
Svar
34
· Visningar
2 138
Senast: Hiilda
·
A
Ridning Ja kom att tänka på en grej - ridskole hästar har nästan alltid padd, medan privathästar mer sällan har det. Är det så att en padd gör...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: theresesandberg
·
E
Ridning Har en 15åring som är otroligt het, stressar lätt upp sig i olika situationer och är otroigt känslig för hjälperna. Hur gör man för... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 041
Senast: Em_E_liE
·
K
Ridning Vet någon vad det är för hjälm ponny dressyreliten rider med?:)
Svar
3
· Visningar
975
Senast: kristiiansson
·
Ridning funderar lite angående att sitta ner i korttrav på olika hästar. min egen har en mycket mjuk korttrav. bara att sitta ner o gunga...
Svar
12
· Visningar
1 071
Senast: Gimlan
·
Ridning Hejsan, Tänkte att det är större chans att jag får svar i det här forumet och sen så håller jag ju på med AR också så därför ligger...
Svar
8
· Visningar
2 369
Senast: pink_angel
·
H
Ridning Hej hej! Jag har en travare på foder. Hon kan det mesta (då hennes ägare utbildat henne flitigt i dressyr och hoppning) men när jag...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: Hestkossan
·
A
Ridning Kanske är på helt fel tråd men min medryttare red min häst för ca 2 veckor sen på ridbanan och där uppe var min kompis och hade träning...
Svar
10
· Visningar
2 247
Senast: vanimelde
·
T
Ridning Jag har 2 barn som ska få en egen ponny, vi har kollat på ett russ som är 123cm men nu kanske de blir för litet, barnen är 8 och 9 år... 2
Svar
26
· Visningar
2 577
Senast: orion_x
·
Ridning Är det någon här som lärt sin häst spansk skritt? Jag har för mig att man börjar med att lära hästen lyfta frambenen (efter att den kan...
Svar
13
· Visningar
2 221
Senast: rebeckasff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka