Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Hej . Jag skall snart ha en ponny på foder . Men nu skulle jag vilja veta lite vilka saker ja behöver t.ex ; stängsel och el och sånt ...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: Vitpeppar
·
Ridning jag köpte ett sto för ett år sedan som var ett totalt nervvrak! hon var snäll, men otroligt respektlös att hantera. rida gick knappt...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: scizofren
·
Ridning Jag läste i hästfocus (augustinr) att man inte ska prata med sin häst. Då menar jag babbla på om ditten och datten.:o Det stod att... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 344
Senast: flashlight
·
Ridning När ser man treårs testernas resultat på ASVH´s sida under BLUP? Där finns ju fina kolumner som gapar tomma... Ska man själv göra...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Sickan
·
S
  • Låst
Ridning Det är så att jag tidigare ridit många år, ungefär sen jag var 6 år på ridskola, när jag va 13 fick jag en egen häst men slutade sen...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: IngelaH
·
Ridning vad anser ni att är uppvärming? är de skritt på lång tygel i 10 min. ett par varv i skritt, lite joggningtrav o en galopp innan ni...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: TAphoto
·
Z
Ridning Hej här kommer en fråga från en som inte har någon aning om akademisk ridning. Vi har just köpt en 3 åring som är inriden i skritt trav...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Immer
·
F
Ridning halloj alla bukare! undrar hur många här som broddar vid ridning på gräs? jag är så fruktansvärt rädd för att gå omkull när jag rider på...
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: Eme_liie
·
Q
Ridning Hej! Jag undrar bara vad ni egentligen tycker om att rida två på en häst?:cool: Mvh Ida / QuaiRider
Svar
11
· Visningar
1 116
·
S
Ridning Hur vet man om ens häst är för svår? Kanske en dum fråga, men jag menar när är hästen för svår i ridningen? Är det när man inte kan...
Svar
6
· Visningar
2 212
·
Ridning Är det någon som har bra tips på detta? Min polle böjer sig bra genom ganachen och hanlsen i vänster varv, men fuskar med ganachen i...
Svar
18
· Visningar
2 466
Senast: rebeckasff
·
Ridning HEJ, Jag behöver er HJÄLP OMGÅENDE!! Jag har 1 st dressyrhäst som jag tävlar upp till LA dressyr. Vi har bara tävlat i 2 säsonger...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: MaRomer
·
Ridning Nu är man återigen fast i den ändlösa bett-djungeln och som vanligt har jag ingen aning om vad jag ska köpa för något. Ska försöka hitta...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: theresesandberg
·
K
Ridning Hej :D Har du också varit med om att gå omkull med en häst du rider för första gången? Det va jag med om i vintras och efter det har...
Svar
16
· Visningar
1 257
Senast: Klariiisss
·
Ridning Vi har en paint hemma som vi rider i bosal. Men de senaste månadena har vi haft en tjej hemma som rider hästen åt oss. Hon har ritid...
Svar
12
· Visningar
1 708
Senast: Glimfeather
·
Ridning Hejsan! Jag har världens underbaraste och finaste 4 -åring. Han är tilltänkt som min påläggskalv i dressyr och har hitills visat...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: Baddy96
·
Ridning Suck, jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Min ponny har varit skadad sen i april, så han vilar just nu vilket innebär att jag...
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: castle_bar
·
H
Ridning Hur mycket stöd har du/ni på yttersidans hand när du/ni böjer för inner tygel? Med vanligt bett är ju tanken/målet att man ska få...
Svar
6
· Visningar
4 666
Senast: Totola
·
Ridning Min häst är helt otrolig. Hon gnisslar tänder och gnager sig fast i bettet hela tiden. Har testat det mesta. Har ridit med nosgrimma...
Svar
5
· Visningar
2 440
Senast: Praefatio
·
T
Ridning Var på djursjukhuset i Helsingborg tidigare i våras då mitt sto som fick föl 08 kändes lite ojämn när jag skulle sätta igång henne igen...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: EmmaPrahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka