Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hur illa är det att rida i galopp och trav på hårt underlag? Är en grus/lerväg på sommaren hård och hur syns/hörs det, var ligger... 2
Svar
36
· Visningar
7 574
Senast: Badger
·
A
Ridning Veterinären ska kolla min häst om ett par veckor igen. Hon visade sig vara halt i båda fram, lindrigare överansträngning som antagligen...
Svar
4
· Visningar
1 813
Senast: Alpin87
·
R
Ridning När man lär en häst att te.x Stegra o Ligga, kan inte det hända att den tar det på ridningen, och gör det till ett problem!? Jag har...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: Youmeoh
·
R
Ridning Jag undrar vad för avstånd man ska ha på galopp bommar ? :) Jag vet inte riktigt om det är skillnad på häst elr Ponny, Isåfall så...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Reew
·
M
Ridning En intressant fåga osm ja har lagt märke till oeniga åsikter om=) Ska man hoppa med padd eller inte? När ja köpte min Stübben...
Svar
13
· Visningar
2 059
Senast: Deimion
·
Ridning Nu är det dags att krypa till korset för er årliga bikt. Ni som har hängt här ett tag vet precis vad jag talar om och kan börja darra... 5 6 7
Svar
130
· Visningar
15 259
Senast: Ajabaja
·
E
Ridning Hur gör man för att en häst som gärna "lägger sig i handen" när man rider, inte gör så?? Detta händer mest då vi rider med hackamore... 2
Svar
23
· Visningar
3 439
Senast: Solis
·
D
Ridning Jag har köpt en jättefin ponny, och hon har gått jättefint och jag hade tillochmed planerat att ställa upp i tävling snart. Tyvärr... 2
Svar
20
· Visningar
2 057
Senast: Camilla82
·
A
Ridning Jag brukar sitta och rita lite olika serier som man ev kan hoppa men eftersom jag är osäker på avstånd så tänkte ja höra om det är...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Almeloue
·
L
Ridning Hur får man en envis ponny att sluta backa. http://www.youtube.com/watch?v=B1WdGLw9tWw&feature=channel_page Vore väldigt tacksamt... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 453
Senast: independent
·
Ridning Just nu är jag nere i en svacka i livet, mamma och pappa håller på att skiljas, och känner att jag inte har någon ork i kroppen att... 2
Svar
31
· Visningar
2 673
Senast: mackan
·
L
Ridning Hej Jag undrar hur länge man får tävla varje ponnykategori. Vad är maxåldern för A-, B-, C- och D-ponny i dressyr och hoppning?
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Emmaalove
·
H
Ridning *vid provridning, ska det såklart stå : o Vad ska man tänka på? Vi bortser från alla frågor om hur den är i hanteringen osv osv...
Svar
6
· Visningar
3 328
Senast: pinky
·
R
Ridning jag har sett en annons på värdens finaste Connemara Svart, 144 cm i mkh Passar mig perfekt , vi var och provred honom i ridbanan och...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: Deimion
·
F
Ridning Jag undrar, hur många föredrar att rida ensamma eller fler när ni rider ut? :) Själv är jag lite kluven i den frågan. Det är ju hur... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 951
Senast: isabeeelle_
·
J
Ridning Hejsan! Jag skulle behöva lite hjälp med min häst. Köpte henne i januari -09. Det är ett engelskt fullblod sto & har endas tränats...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Mmajk
·
R
Ridning någon som kan säga någon slaks av '' lugn tempo'' övningar till en häst som blir pigg o stark ute i skogen:laugh: Tacksam för svar...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Reew
·
N
Ridning Hej! Jag tänlkte höra om det är normalt att bara sälja en häst nån är medryttare på utan att säga till? Det var såhär; Jag fick...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: MagicaDeHex
·
Ridning Jag har lånat hem en häst från min gamla skola, dels för att han ska vara sällskap åt min häst och dels för att jag vill ha en till att... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 873
Senast: Fille
·
E
  • Låst
Ridning Jag vill mer än gärna ha tips på teknikövningar för att förbättra hästens teknik. Så ni som har tips eller har några bra teknikövningar...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka