Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Efter att ha läst stämningstråden och ridit en sväng började jag fundera på vilken attityd/sinnestämmning man kan ha till häst. Är... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 158
Senast: Totola
·
S
Ridning Hej igen allihop! Vet att jag frågat förut om sadlar, men nu undrar jag mest över om det finns några sadlar (akademisk eller vanlig... 2
Svar
20
· Visningar
2 455
Senast: __Stilett__
·
Ridning Inspirerad av Ewa-Lenas inlägg i presentationstråden startar jag härmed en liten tråd med temat: Vad gör ni för att komma i stämning för... 2
Svar
28
· Visningar
2 507
Senast: svea
·
Ridning Jag var med en vän till en tränare i klassisk dressyr. Tränaren även uppfödare av rasen PRE. Min vän har köpt sin hingst därifrån och...
Svar
15
· Visningar
1 896
Senast: Camilla_H
·
Ridning Ar det nagon som har last " Hastens tid - Rid- och stridskonst under storkmaktstiden" av Anna Larsdotter som skulle kunna dela med sig...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Darby
·
  • Låst
Ridning Hej jag har lite frågor, Vad är det för skillnad på klassisk dressyr/Akademisk ridkonst & centrerad ridning? Hur börjar man om...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: IngelaH
·
Ridning Har kommit fram till ett "problem", sadeln ligger annars super så länge lillhästen rör sej i en låg avslappnad form, men genast som han... 2
Svar
22
· Visningar
2 544
Senast: Lella
·
Ä
Ridning Ge mig namn :D Jag behöver namn på de sadlar som finns i ar stuk. Alltså de sadlar som används inom klassisk ridkonst osv. Helst...
Svar
1
· Visningar
1 163
Senast: fjordtokan
·
Ridning Nu var det länge sedan vi hade den senaste AR-träffen, och jag tycker det skulle vara kul att träffas för att prata ridning, häst...
Svar
6
· Visningar
1 279
Senast: Amk
·
F
Ridning True blue skrev precis som fio skrev så räcker det där en bit...... I början så räcker det att hålla koll på ganska få... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 718
Senast: Frida_s
·
Ridning Ni med Espanila och Espaniola Deluxe, är detta normal kvalité från Deuber som man får vara nöjd med? Fick min sadel igår, men som ni ser...
Svar
8
· Visningar
2 358
Ridning Var iofs inte så jättelänge sen det var en träff här uppöver (i höstas??) Nu tänkte jag mer på en träff lite längre norrut...
Svar
6
· Visningar
1 239
Senast: Youmeoh
·
Ridning Hejsan! Har köpt mig en StarTrekk Espaniola men vet inte alls vad för schabrak jag ska ha till den. Har inte fått hem den än så har... 2
Svar
37
· Visningar
3 870
Senast: Immer
·
Ridning Har ett russ på foder som jag kör med och även en nordsvensk som jag håller på att köra in. Nordsvensken har jag jobbat i kapson några...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: fjordtokan
·
T
Ridning Ja nu behöver jag lite hjälp. Har nu under dryga tre år utbildat min häst enligt den akademsika läran. Han har börjat bli så pass stark... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 709
Senast: trolli
·
H
Ridning Kan en häst böja sig i ryggen? Visst kan den det. Hästen är inte stelopererad, däremot har den olika stor förmåga att böja ryggen... 2
Svar
22
· Visningar
2 769
Senast: cristobal
·
J
Ridning Red lektion för 1:a gången häromdagen, på 1-2 år. Kände att det kunde vara dags, iom att det var så länge sedan... Hmm, ja vad ska man... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 659
Senast: axel
·
F
  • Låst
Ridning Malin skrev Sv: Klassisk ridning enligt Philippe Karl... 7 8 9
Svar
168
· Visningar
11 895
·
Ridning Då gamla AR-bildtråden började bli lång, startar jag en ny... Hej! Jag tänkte att det vore kul och se lite bilder på när ni tränar... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
47 190
·
M
Ridning nu är ju snart julen här och tänkte köpa mig själv en julklapp, hade tänkt en bok om Akademisk ridkonst. Jag är nybörjare och vill...
Svar
14
· Visningar
2 386
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka