Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Då jag tyvärr inte kunde vara med på förra träffen tycker jag vi ska ordna någon ny snart igen! Nu när vädret är som det är kan vi ju... 2
Svar
32
· Visningar
2 792
Senast: Sommarsmurf
·
Ridning Eftersom intresset kanske är större här inne, än på utrustning, ställer jag frågan här. Jag har nyligen kommit över denna sadel, men... 2
Svar
30
· Visningar
4 298
Senast: flashlight
·
Ridning Är det någon här som vet ungefär hur många aktiva det finns inom akademisk och barockridning i Sverige? Har letat runt på internet men...
Svar
2
· Visningar
1 351
Senast: svea
·
H
  • Låst
Ridning En kort presentation av filosofin: Rida med lätthet. = Ecole de Légèreté Grundtanke: Absolut respekt för hästen Detta är lite av vad... 15 16 17
Svar
332
· Visningar
28 875
Senast: IngelaH
·
Ridning Länken från Ridsport handlar om hästens syn. Men väldigt spännande detta att hästen tappade motivationen när experimentet blev för...
Svar
12
· Visningar
1 513
·
Ridning Ja, alla Ar- ryttare, vad har ni för utrustning? Det vore lite roligt att se vad alla har på sig när de tränar, både häst och... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 134
Senast: Cita
·
H
Ridning Hur utbildar du en häst till att rygga? Hur överför du kommandon från arbete vid hand till uppsuttet? Och hur ryggar du med en utbildad... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 709
Senast: Lusidor
·
M
Ridning Hur definierar du dessa ord/begrepp? Ridkonst Klassisk dressyr Barockridning Akademisk Ridkonst Har ni fler "dressyr"...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: svea
·
Ridning Läste ni i Ridsport om varför männen sitter bättre:angel::rofl: Jag är övertygad om att de även har fler fördelar: starkare bål-... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 470
Senast: freddan
·
M
Ridning Var beredda på världens dummaste fråga. Om jag börjar rida klassisk dressyr och sen blir mitt mål att tävla (ft, dressyr), måste jag då...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: Totola
·
P
Ridning Var på min första lektion i akademisk ridning, dock bara till fots denna gång! Det var övervägande jobb i skritt både uppsuttet och vid...
Svar
15
· Visningar
1 419
Senast: Tez1
·
Ridning Har kikat lite på begagnade vanliga espaniolor eftersom jag redan har en dyr bomsadel... Jo, hur jag än söker så hittar jag inte hur...
Svar
10
· Visningar
2 782
Senast: Polly_Mulle
·
O
  • Låst
Ridning Hm. Jag har hört lite olika saker om drivande säte det senaste. Vissa säger att man inte ska "putta" fram hästen på det viset för att... 11 12 13
Svar
241
· Visningar
15 785
·
Ridning Ja, akademiskt ridning vad är det för något egentligen? Vad skiljer det från s.k vanlig ridning och vad handlar det hela om? Är... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 459
·
Ridning Hur stort upplever man ett säte i storlek 1? (står luddigt att det passar 34-44) Jag har normalfall 16-16½ på klassisk sadel, kommer...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: Sapone
·
D
Ridning Hej, är det någon som vet ngn klubb ansluten till svenska ridsportförbundet, som har klassisk dressyr som inriktning?:)
Svar
2
· Visningar
885
Senast: dutchess
·
Ridning http://www.allege-ideal.com/index.php?option=com_content&task=view&id=461&Itemid=70&lang=en En rapport om det samarbete som herrarna...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Asa_S
·
Ridning Men min tränare sa det och menade förvänd sluta. Är det något som man använder på tyska för förvänd sluta? 2
Svar
37
· Visningar
2 702
·
S
Ridning Hej, vet inte om detta är rätt forum men eftersom jag är mycket inspirerad av AR och rider väldigt mycket enligt dom principerna så... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 286
·
Ridning men ville bara säga att jag börjat fatta nu. Det här med HUR man böjer på rätt sätt. Ponnyn visade mig igår :love: vad det var som...
Svar
18
· Visningar
1 406
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka