Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Nu är jag helt insnöad på den portugisiska utrustningen, men finns det portugisiska sadlar som har 16" i sits och bred bom (mot...
Svar
3
· Visningar
1 552
Senast: Drafthorse
·
V
Ridning Hej Vad är skillnaden/likhet mellan den "klassiska dressyr" som Craig Stevens sysslar med och den "akademiska ridkonsten"? Vi är... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
12 902
Senast: Tana
·
Ridning Jag tänkte plasta in bilder som passar till bokstäverna i ridhuset, med tema klassisk dressyr. Tex Capriole vid C osv. Jag har dock...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: angelaL
·
H
  • Låst
Ridning Finns det någon särskild internetsida med annonser för de som är intresserade av AR? Vill hitta en foderhäst, men känner inte att jag...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: IngelaH
·
Ridning Såja...nu är jag anmäld på min första kurs i akademisk ridkonst! Vad får man göra första gången? vill ha lite tips för jag är ju...
Svar
15
· Visningar
1 550
Senast: Totola
·
  • Låst
Ridning Utstickare från Skolförvirringstråden (Isisridning, sadlar, sits och såsig ridning) Men om man har en väldigt svank häst är inte ryggen... 7 8 9
Svar
169
· Visningar
11 055
Senast: axel
·
Svar
106
· Visningar
7 011
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Detta är ingen annons utan mer en förfrågan.... jag har själv nyss börjat träna akademiskt på min storhäst. Men jag har en B-ponny...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: manina
·
Ridning Om man rider en öppna ut på långsidan ur hörnet och sen vill övergå till en diagonalsluta, hur ändrar ni era... 21 22 23
Svar
453
· Visningar
23 552
·
Ridning Är den helt omöjlig att få tag på? Trodde att jag sett den på Amazon.com men nu finns den då inte där. Om någon vet hur man får tag i...
Svar
2
· Visningar
882
·
K
Ridning Förhoppningsvis får jag anlägga en liten picadero/paddock hemma. Läste i Hempfling att picaderos i Spanien har måtten ca 11 m i sidan i... 2
Svar
33
· Visningar
5 066
·
Ridning Hej! När ni jobbar era hästar enligt AR, vid hand... Vad gör ni åt hästar som är i tandlossning (eller inte) som har lite... 2
Svar
34
· Visningar
2 789
·
R
Ridning Hej hjälp mej: vilken spansk sadel passar till rejält kort rygg? Jag har en espaniola startrekk men jag sitter inte bra i den. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 630
Ridning Jag kände att jag måste bildbomba lite! Här är en bländande pas de deux med ett våryrt par! Tyvärr är bildkvaliten inte den bästa...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: Bumblebee
·
Ridning En liten uppmaning efter att ha sett ganska många bilder och filmer under åren både här och på gnägg: Ni som sitter och jobbar tramp...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: elbereth
·
Ridning jag skulle behöva lite tips på övningar man kan göra från marken med hästen, då jag inte kan rida på ett tag framöver... helst inte... 2
Svar
21
· Visningar
3 039
Senast: knasan
·
S
Ridning Hur ska det kännas i ryttarens kropp när slutan utförs korrekt, vad är det lätt att medelryttaren missar i position och tajmning... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
10 802
Senast: Malinigbg
·
Ridning hur lägger ni upp ett typiskt ridpass, ni som tränar AR? Jobbar ni vid hand innan ni sitter upp, vad är det för rörelser ni börjar med...
Svar
11
· Visningar
1 388
·
L
Ridning Någon som rider haflingr och tränar AR? Jag har precis köpt en haflingervalack på 4 år som jag vill utbilda inom den akademiska...
Svar
13
· Visningar
1 460
A
Ridning Visst finns det folk på detta forum som gjort väpnarprovet? Vill veta så mkt som möjligt om hur det går till, och då menar jag inte...
Svar
18
· Visningar
2 956
Senast: _Blippan66_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka