Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Ridning HEJSAN. Jag har nu bestämt mig för att åka och titta på en nordis som är påbörjad akademisk ridning. Jag har en instruktör i våran...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Mithalagos
·
Ridning Efter att ha bestämt tid och plats för mitt allra första möte med en tränare inom akademisk ridning, till häst, började jag så smått... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 001
Senast: Yrja
·
Ridning Tänka sig, nu har "AR" också givit något till ttl. :D En lite positivare tråd efter min lite anti:ga tråd. ;) Jag har iof aldrig...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Yrja
·
M
Ridning Rider ni lätt? Varför? Vad har ni för bett? Varför? Har ni nosgrimma? Varför? Rider ni skänkelvikning? Varför? Bara undra lixom! :) 2 3
Svar
43
· Visningar
4 388
Senast: suberdoo
·
L
Ridning som rubriken lyder, när i utbildningen satte ni på stången. och vilken sorts stång använder/använde ni? jaktkandar, kandar med bridong...
Svar
11
· Visningar
1 290
Senast: IngelaH
·
B
Ridning Jag är medryttare på en väldigt pigg och passig islandshäst som jag rider 2-3 gånger i veckan, han mår väldigt bra av att få ha lite...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Boll_93
·
K
Ridning Vart hittar man en tränar lista på tränare inom akademisk ridning?
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: Sofia
·
  • Låst
Ridning Då jag är ganska ny här på Buke och rider akademiskt så skulle jag villa veta vilka fler här som gör det :) . Har fått en ganska klar...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: IngelaH
·
Ridning Vilken är bäst ålder för förberedande arbete för ridning, longeringen. (Skola: akademisk ridning) Två eller tre år? Motivera gärna... 2
Svar
29
· Visningar
2 576
Senast: Sammet
·
  • Låst
Ridning Kan någon förklara skillnaderna mellan akademisk ridkonst, barockridning och klassisk dressyr för mig? Viken hästras är vanligast att...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Ela
·
Ridning Stanna upp, och läs igenom citatet en gång till... Fortsätt sedan att läsa. Stanna upp, och läs igenom detta citat en gång...
Svar
7
· Visningar
1 419
Senast: lkn02001
·
C
Ridning hejsan det är så att jag ska åka med min 7 åriga hingst och praktisera på ett AR stall i danmark. Nu är det så att vi alltid har ridit...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Pepa75
·
F
Ridning Visste inte var jag skulle lägga den är tråden men jag väljer detta forum. Hur rider ni när ni trampar hästen? Hur lär ni den... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 402
E
Ridning Känns lite ansträngt att starta en tråd för detta eftersom jag kanske bara behöver/får ett svar...men men... De som är skodda från... 2
Svar
32
· Visningar
2 806
Senast: OlleAtlas
·
Ridning I en annan tråd tas frågan om drivning upp i förbigående. En av forummedlemmarna menar att en känd tävlingsryttare inte driver. Nu...
Svar
7
· Visningar
1 194
Senast: true_blue
·
B
Ridning men nu har det vänt! Började med att pålle fick stå avställd pga pålagringar i båda framknäna. Har under en period ridit igång honom...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: charmant
·
T
Ridning Hej jag vill gärna ha bra tips på var jag kan göra min praktik. Det måste vara utomlands, gärna ska det vara lite AR eller klassisk...
Svar
1
· Visningar
1 054
Senast: attempt
·
F
Ridning Eller så börjar vi där och definierar sluta, kanske är det enklast att göra så? OM vi ska förstå varandra? 8 9 10
Svar
187
· Visningar
10 814
Senast: flashlight
·
M
Ridning Såg i nya nr av ridsport att det på en hästmässa i Väserås i mars, ska hållas en paneldiskussion om vad Klassisk Dressyr är. De som...
Svar
17
· Visningar
1 658
Senast: Gus
·
E
Ridning Jag rider en kuse som är outbildad och ganska omusklad (dock ej unghäst). Denna häst vill ha ett stöd i handen annars så känns det lite... 2
Svar
33
· Visningar
2 933
Senast: Zahlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka