Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Fick hem den länge efterlängtade kapsonen förra veckan. Det första som slog mig var den tråkiga finishen med tanke på priset. Tre...
Svar
15
· Visningar
1 543
Senast: Corminta
·
Ridning Vi fortsätter med handdiskussion, men nu med fokus på likheter och skillnader mellan den tyska och franska skolan, vilka jag upplever... 2
Svar
36
· Visningar
3 171
Senast: Lusidor
·
A
Ridning Jag undrar om det finns uppfödare av kallblodstravare som inriktar sig särskilt på barockridning. Jag antar att de flesta inriktar sig... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 089
·
P
Ridning Jag undrar hur detta uppnås vid longering. Är det något hästen själv hittar samtidigt som den hittar sin balans eller finns det sätt för... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 278
·
  • Låst
Ridning Någon som vet vart man hittar såna? Vi är ett par tjejer som vill börja ta ut en tränare i ak. ridkonst och har väl en kille som vi ska...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: IngelaH
·
Ridning Detta uttryck har vi väl alla hört flera gånger, men aldrig riktigt fått en förklaring på..? I senaste numret av tyska tidningen Cavallo... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 291
Senast: pannkakssmet
·
J
Ridning Det här är kanske inte har med barockridning att göra, men eftersom jag rider klassik ridning, vill jag gärna ha svaren på "Klassisk...
Svar
11
· Visningar
1 443
Senast: flashlight
·
Ridning jag satt och pratade med min vän om AR (som vi båda rider). vi har en i vårt stall som påstår att hon rider Ar, men vi börjar tvivla på... 2
Svar
25
· Visningar
2 219
Senast: cristobal
·
P
  • Låst
Ridning hej, Ja tänker nu ställa en ointelligent fråga. Vad är barock ridnig? vad går det ut på? Har aldrig kommit underfund med det.. :D
Svar
3
· Visningar
835
Senast: _Blippan66_
·
L
Ridning Jag tycker det är lite intressant att man inom den här sektionen är så tveksam till hjälpmedel vid inridning och utbildning av hästar... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 963
Senast: bigganl
·
F
Ridning Synpunkter och funderingar tas tacksamt emot! Jag har sen en tid tillbaka (ca 6 mån med uppehåll för bete) jobbat min häst på lina...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: bigganl
·
M
Ridning Hej hej!!! Är det nån som har erfarenhet av Bent sadeln Eponan? Funderar på å köpa en, men vill höra lite om vad andra tycker...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: ardnasgrebsrof
·
C
Ridning Finns det någon mer än jag i sydliga delen av landet som är intresserad och ska fokusera mer åt damsadelridning från nu? Jag får... 2
Svar
37
· Visningar
3 225
Senast: Trissa
·
Ridning Hej! Det skulle vara roligt att se hur er träningsvecka ser ut! Vad ni har för mål, både närmare mål och framtida mål. Tycker att... 2
Svar
26
· Visningar
1 992
Senast: kirin
·
E
Ridning för hand? Alltså när jag ska börja träna min spända dam från marken, hur gör ni? Alla tips tages emot även tips på bra böcker (på...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: Rikkan
·
Ridning med ett nytt "filmhotell" som verkar funka bättre än det andra så moderatorn kan ju låsa eller ta bort den andra tråden. Första... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 444
Senast: Susan
·
Ridning En häst som är riden mest i "vanlig dressyr", måste den typ omskolas för att gå "över" till barock. eller måste den ha vanlig dressyr i... 2
Svar
20
· Visningar
2 040
Senast: _Netty
·
Ridning Hejsan vi har ett föl nu som vi ska göra till barockhäst, hon är 6månader. När och hur tycker ni som är duktiga att man ska börja...
Svar
5
· Visningar
840
S
  • Låst
Ridning Jag sitter på nätet nu och letar efter en sida som jag bara råkade hitta förut, för 1,5 månader sen. Det är några som håller kurser i AR...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: IngelaH
·
K
Ridning Någon som vet var jag kan få tag på de la Guérnieres ridlära? (Felstavat) Innan fanns det en litteraturlista på detta forum, och där var... 2
Svar
20
· Visningar
2 477
Senast: ecila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur