Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
  • Låst
Ridning vad är vanligast på vanliga ridskolor, barock eller vanlig dressyr? Förstår egentligen inte skillnaden. Vad är barock egentligen? Läste...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: IngelaH
·
J
Ridning Hej! Vill så gärna börja med akademisk ridkonst. Tyvärr är det inte många i min stad som håller på med detta. Tränare kommer sällan...
Svar
8
· Visningar
1 605
·
M
  • Låst
Ridning Jag skulle gärna vilja lära mig mer om AR, undrar om ni vet var i Sverige eller utomlands man kan få arbeta på en sådan gård och lära sig?
Svar
1
· Visningar
743
·
E
Ridning Jag har hört att vissa raser är mindre lämpade att rida barockridning på. Stämmer detta?:confused: Exemplet jag hörde var att araben... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 115
Senast: AndreasC
·
A
Ridning Nu har jag och pållen flyttat till Spanien, och efter att han blev stående i Calais 2,5 veckor :eek: !! innan han skickades vidare till...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: Saigon
·
S
Ridning Sitter och klurar på en spansk text om bett där det står "asa caldera". Babelfish vill översätta det med "it roasts boiler". :crazy...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: Radinka
·
A
Ridning Med Doremi idag!! Hurra!! Fick vara lite övertydlig med skänkeln men han gjorde det verkligen klockrent! Ville bara skryta lite...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Alkemisten
·
Ridning När jag i dag så min katt, den riktige svartfot (även kallad Kräket, Bebis, Sigge, Snygging… m.m.), utföra perfekta skolor väcktes mina... 2
Svar
28
· Visningar
2 790
Senast: Spirit
·
Ridning Hejsan! Ja precis som överskriften visar så vill jag ha förslag på övningar, som inte innebär backklättring (eftersom jag inte har... 2
Svar
38
· Visningar
6 164
Senast: ecile
·
Ridning OK, nu kommer ännu en sån där jobbig tråd, har sökt i massa gamla trådar men hittar inte det jag letar efter och undrar om ni kan hjälpa...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Spider84
·
Ridning nu har jag provat massa sadlar till mitt lilla arabsto men jag hittar absolut ingen som passar! dessutom så är hon ju bara tre år så det... 2
Svar
37
· Visningar
5 257
Senast: ecile
·
Ridning Vi skulle behöva ha någon till en uppvisning den 13/8. Nån som kan visa lite barockridning, med tidsenlig utrustning å så. Nån som har...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Tussemaja
·
M
Ridning rider akademiskt, har en häst med riktigt mycket steg och svung. Det vi har problem med är att hitta lite mjukhet...Har någon förslag på...
Svar
8
· Visningar
1 140
Senast: evis
·
Ridning var inne på en barockhemsida och läste lite och då skrevs det ut flera gånger att hästen hade "en fint svingande rygg" Vad är det som... 2
Svar
20
· Visningar
2 059
Senast: Susan
·
Ridning Ofta kommer det personer till mig & frågar vad barockridning är eller vad AR är... Dessa personer kan alltså inget om denna ridstil &...
Svar
18
· Visningar
1 640
Senast: bigganl
·
Ridning Hittade jag på denna hemsida :) Ni kanske redan har sett dem men jag tyckte att det var kul att få se bilderna :bump... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 545
Senast: super_malle
·
J
Ridning Jag har nyss börjat intressera mig för akademisk ridkonst. Undrar om någon har tips på tränare inom denna ridgren: PM:a mig snälla
Svar
1
· Visningar
701
·
K
  • Låst
Ridning :bump: Hej jag är en tjej i sthlm som är supernyfiken på barockridning! Avslutar snart mitt hästinköp, en 1 årig tinkervalack, det...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Amentis
·
T
Ridning okej, jag har letat bland gamla trådar, men inte hittat något ordentligt svar på hur...ni får väl skrika om ni vet att det finns hur...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Spider84
·
B
Ridning Hej hej undrar om ngn kan hjälpa mig med några ord som jag ej kunnat hitta ngnstans. Flyttar till spanien i ett halvår men kan inte...
Svar
7
· Visningar
2 765
Senast: mumrikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka