Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
  • Låst
Ridning Ni kanske tycker att jag är du i huvudet, men vad är egentligen barockridning?
Svar
6
· Visningar
4 285
Senast: Mierna
·
I
Ridning Jag har min häst på en ridklubb vilket gör att jag ibland diskuterar intressanta saker med hopp- och dressyrfolk. Mest hoppfolk... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 659
Senast: __Stilett__
·
T
Ridning Vilken skulle ni beskriva som den viktigaste anledningen till att rida hästen böjd? Enkel fråga men med oändligt många olika svar 2
Svar
29
· Visningar
3 054
Senast: flashlight
·
Ridning Är "cavesson" detsamma som kapson? Sitter med "Maneige royal" som äntligen kommit med posten..:) rätt roligt med uppsatsskrivandet för...
Svar
9
· Visningar
1 413
Senast: angloluso
·
Ridning Igår hade vi besök av en dam som höll på med Alexander tekniken av ryttare. Vi fick sitta upp på en trähäst med sadel, och där tittade... 2
Svar
22
· Visningar
2 612
Senast: CillaW
·
N
Ridning Enligt den vanliga "dressyrens" (TR) principer är det felaktig med en fyrtaktig galopp. När jag samlar kallblodet i galoppen och han... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 745
Senast: axel
·
  • Låst
Ridning Jag vet faktiskt inte vart denna tråd hör hemma så rätta mig gärna. Jag undrar om någon här har vet något bra träningsläger inom...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: IngelaH
·
S
Ridning Hej! Behöver hjälp med att reda ut följande; Min häst har lite svårare för att göra höger-öppna och vänster-sluta, dvs, jag har fått för... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 730
Senast: Susan
·
W
Ridning Orginaltitel är "Aphorismen und paradoxe über das reiten".... Någon annan som har denna väldigt upplysande bok :love: alternativt har...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: wimble
·
Ridning Vilka hjälper och i vilken ordningsföljd ger man dom när man vill göra sluta från handen? Har även samma fråga vid uppsutten träning? :)
Svar
3
· Visningar
1 060
Ridning Somlíga dagar, när jag kliver av min häst med ett extra stort leende:D ... Ja, som idag då :love: . En dag, då framdelsvändningar... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 314
·
Ridning Nu gör jag ett nytt försök. (3:e) med att fråga om någon vet vart man kan köpa snygga portugisiska/spanska träns med lite dekorationer...
Svar
4
· Visningar
3 137
·
  • Låst
Ridning Första gången jag lägger ut en film så vi få se om det lyckas, men har filmat lite snuttar från Tv´n så det är inte jättebra kvalite... 2
Svar
37
· Visningar
3 059
Senast: Jegra
·
Ridning Jag orkar mej inte igenom den generaliserande teoretiserande tråden :) - den känns för mycket "old news" för mej. Men däremot började...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Jegra
·
Ridning Det går väldigt framåt med min foderhäst, vi rider en blandning av western, engelskdressyr och akademiskt :p Vi har dock ett litet... 2 3
Svar
48
· Visningar
5 592
Senast: emka86
·
Ridning Jag har noll erfarenhet av "akademiska tränare" måste jag väl först erkänna, utan jag har mestadels tittat på träningar som hållts av... 2
Svar
22
· Visningar
2 083
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag har suttit hemma och tänkt på varför min häst är så fruktansvärt stel och motvillig ibland. Har kommit fram till att det måste vara...
Svar
10
· Visningar
1 056
Senast: Spider84
·
Z
Ridning Hej finns det någon här som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig o min mor att träna barock? vi är jätte intresserade båda två av att...
Svar
2
· Visningar
904
·
L
Ridning Lite ironiskt att jag gick och tänkte på att lägga in en tråd om stödet i handen inom AR respektive annan dressyrridning så har någon...
Svar
16
· Visningar
1 641
Senast: Yrla
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 856
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband