Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning Hej allihop! Jag är i hästköpartagen och är mycket sugen på en kallblodskorsning med underbart temperament. Men det är en sak jag...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: Tez1
·
O
Ridning Det här är mest en funderingstråd, jag undrar om ni vill hjälpa mig att fundera och reda ut? Here comes! Jag rider enligt AR och jag... 2
Svar
32
· Visningar
2 717
Senast: _Netty
·
P
Ridning Varför rider man med spöet framför sig, uppåt? Jag har länge undrat över detta, vore kul att veta. Min enda slutsats är att det kan...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Spider84
·
Ridning Någon som vet vad hög grad av samling heter på engelska? Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig! Jag undrar även om det finns något...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: _EVL_
·
Ridning Nu behöver jag lite tips av er. Hur ska jag få bakbenen att svinga längre in under hästen mot tyngdpunkten? Jag upplever att min häst... 2
Svar
36
· Visningar
3 277
Senast: Susan
·
Ridning Jag erkänner... Jag är en förtappad själ.. Jag har avvikit från den "Rätta Läran" (TM)... Inte nog med att jag sedan ett drygt år... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 765
Senast: Susan
·
L
Ridning först och främst så har jag en fundering kring öppna, branderup säger att man absolut inte ska lägga vikten på yttre sittbenet. medan...
Svar
12
· Visningar
1 725
Senast: kickilinisen
·
Ridning Första maj ska jag och Besten göra vårt allra första framträdande för publik, och det är dessutom solo :crazy: Annons för evenemanget... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 344
Senast: Immer
·
Ridning När jag tränar akademiskt från marken med min häst går han pefekt i skitt, och vi har även börjat lägga in lite trav. Då lägger han ofta...
Svar
18
· Visningar
1 540
Senast: attempt
·
M
Ridning Efter att ha läst lite i olika böcker och testat en gång började jag fundera eller rättare sagt, finna min vision. Jag har en vision att... 2
Svar
26
· Visningar
2 745
Senast: Novelette
·
H
Ridning Tycker faktiskt att det var lite sorgligt att läsa den på vissa ställen, eftersom jag tycker att den saknar den öppenhet som, ialla fall... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Senast: tottenham
·
A
Ridning Hejsan! Jag skulle vilja veta om någon annan än jag också rider akademiskt på islandshästar? Och är det någon som känner till Eva...
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: Linna
·
S
Ridning Vad heter det på engelska och vad heter longör?
Svar
18
· Visningar
2 893
Senast: Spider84
·
S
Ridning Jag är lite uttråkad och letar lite grejer till hästarna och mig. Hade velat sitta och surfa runt på sidor med spanska/portugisiska...
Svar
3
· Visningar
1 366
Senast: Spirit
·
K
Ridning Jag har suttit en stund och tittat på folks videor som ligger ute på nätet. Det finns en del dressyrritter utlagda. Och jag blir lite... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 161
Senast: Korven
·
E
Ridning Någon som har bra boktips inom akademisk ridning och var man får tag på dem. Läser gärna på originalspråk (om det är på engelska, tyska...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: Sammet
·
Ridning Någon som ridit/rider för honom? Jag surfade runt lite och hittade två artiklar om hans clinic på hippson. Jag har aldrig hört talas...
Svar
4
· Visningar
1 335
Senast: Novelette
·
C
Ridning Min häst är av den större modellen och jag kan absolut inte ett dugg om sadlar till barockridning. Finns det portugisiska sadlar med vid... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 634
Senast: psychogrrl
·
Ridning När man tränar akademiskt för hand med träns, hur gör man för att få hästen att trava. Han bara ökar takten i skritten och när jag...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: evis
·
J
Ridning Jag har precis läst F.A.Q:n och har bara snuddat vid begreppet barockridning och AR, det känns lite luddigt, HUR rider man egentligen...
Svar
14
· Visningar
1 373
Senast: zaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka