Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
  • Låst
Ridning Vad är Barockridning för något ? :D
Svar
1
· Visningar
729
Senast: pinky
·
S
Ridning Är det någon som har koll på de klassiska måtten för en inomhus ridbana? Har för mig att det är 18*23m, men jag kanske är helt ute... 2
Svar
28
· Visningar
5 062
Senast: Spider84
·
Ridning .. Och vad tycker ni är positivt/negativt med respektive sadel? 2
Svar
35
· Visningar
3 497
Senast: vanimelde
·
Ridning Nu har jag lagt westernridningen åt sidan ett tag och vigt mitt liv år den Akademiska Ridkonsten som jag sysslat med i två år, men...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: Orzon
·
Ridning Vad använder ni er av och varför? Som jag upplevt det är ledande tygeltag bannlyst inom AR och trängande tygeltag bannlyst inom...
Svar
19
· Visningar
2 513
Senast: bigganl
·
S
Ridning Jag har börjat med AR rätt nyligen, har bara hållt på i ca åtta veckor och har tagit 4 lektioner. Tränaren jag rider för har inte så... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 922
Senast: Gullan86
·
M
  • Låst
Ridning vad är barockridning? Har aldrig förstå vad det är, och det verkar ganska intressant. Är det bra mot något speciellt eller vad är...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Kan man göra den påp en o uppvärmd häst??? fick i uppgift av min tränar eatt göra den i början av varje ridpass. Men glömmde å fråga... 2
Svar
31
· Visningar
3 061
Senast: Missy och Vera
·
Ridning Nu kommer en sån där dum fråga... När jag bärja träna akademiskt använde jag kapson, jag lånade min kompis kapson som hade häst i...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: psychogrrl
·
  • Låst
Ridning http://hauteecole.ru/en/horse_revolution.php?sid=57&id=195
Svar
5
· Visningar
1 282
·
Ridning Ni som är längre komna än jag och som jobbar med halva steg och tramp, hur jobbar ni med hjälperna, dvs tänker med kroppen ? Knipa i... 2
Svar
27
· Visningar
2 750
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: emindy
·
E
Ridning Jag menar, kommer den att kunna utföra de olika skolorna osv, är det en hållbar häst? Har det ngn betydelse om den är 1cm högre i ändan... 2
Svar
21
· Visningar
3 769
Senast: Equine
·
N
Ridning Är det nån här som rider enligt "AR" och samtidigt tävlar dressyr? Hur går det för er? Vad rider ni för klasser? Skriv gärna lite om era... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 861
Senast: psychogrrl
·
A
Ridning Hur ska man sitta egentligen! Jag var på en tredagarskurs för Hempfling förra helgen, vilken uppfriskade mitt minne en hel del på... 2
Svar
26
· Visningar
2 373
Senast: Alkemisten
·
Ridning Jag har ett personligt problem, jag spänner rumpan & nedre delen av ryggen samt spänner benen & tar stöd i stigbyglarna när jag rider... 2
Svar
32
· Visningar
3 993
Senast: Spirit
·
Ridning Med denna tråd vill jag inte anklaga, inte peka finger, inte dömma någon sida för något, varken gott eller ont. Varför jag tar upp...
Svar
16
· Visningar
1 692
Senast: bigganl
·
I
  • Låst
Ridning Är det någon som känner till om det är någon som arrangerar akademiskt "ridläger" för vuxna i västra götaland nu i sommar.
Svar
0
· Visningar
1 019
Senast: inventor
·
S
Ridning Hur sitter man i galopp? Alltså hur rör sig mina höfter? Hur ska jag tänka? I trav t.ex. blir det ju bakåtcyklande.
Svar
3
· Visningar
968
Senast: axel
·
F
  • Låst
Ridning Hjälp mig! Hej allihopa på Bukefalos! Jag skulle jättegärna vilja lära mig att rida Akademisk Ridkonst/AR men jag vet inte hur jag...
Svar
4
· Visningar
873
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka