Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning Jag undrar hur man introducerar sin unghäst (och sig själv) lite milt på AR. Hästen är 4 år och börjades rida i augusti, sedan dess... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 336
Senast: Spider84
·
E
Ridning Mitt fullblodsto har nu vilat i tre veckor efter en liten skada så igår red jag henne för första gången. Hon kändes fin men var väldigt...
Svar
17
· Visningar
1 592
Senast: et_flikkan
·
S
Ridning Förklara för mig varför det ska böjas så mycket, och varför det är sån fokus på framdelen och halsen?? 2 3
Svar
42
· Visningar
3 997
·
F
Ridning Är det någon som kan ge mig tips om hur jag skall få mer framtåbjudning i arbetet på ridbanan. Min häst är lösgjord och fin, han... 2
Svar
23
· Visningar
2 147
Senast: The holy grale
·
Ridning Har följt en tråd på dressyrsidan som heter ngt i stil med piaff/tramp och nu måste jag på förekommen anledning fråga: Har ni...
Svar
9
· Visningar
1 299
·
Ridning Såvitt jag förstår tycks de flesta vara överens om att det är nedre delen av halsen som man vill "få upp" vid ridningen. I rollkur gör... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 364
Senast: krambanan
·
Ridning Nu börjar Barrocksidan bli tråkig så jag tänkte liva till det lite med lite sits bilder. Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi... 16 17 18
Svar
344
· Visningar
25 704
Senast: sisu
·
L
Ridning Nu är detta en ögonblicksbild och hästen är i början av den långa dressyrutbildning som väntar honom, men sådär på en höft, vad tycker... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 056
Senast: NiraK
·
J
Ridning Jag har en liten fundering kring det här med val av sadel då man rider akademiskt. Jag rider idag med en vanlig dressyr sadel men då jag... 2
Svar
26
· Visningar
3 101
Senast: Jeni
·
P
Ridning Jag har följt den akademiska ridkonstens utveckling i Sverige, och glatt mig åt att se den mjuka ridningen och intresset för den gamla... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 191
Senast: Linna
·
A
Ridning Hur har ni gått till väga för att lära in galopp ombyterna på eran häst? Hur brukar ni göra för att undervika att hästen ökar tempot...
Svar
7
· Visningar
1 472
Senast: axel
·
Ridning Hoppas att detta är rätt forum, jag brukar besöka det för att få tips. Hästen jag rider är stor, tung och gammal, han ska vara...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Djurjouren
·
W
Ridning Är det ngn här som använder kapson vid ridning? Hur ska man börja om man vill prova(gammel hästen) ? Kan man rida in unghäst med kapson? /W
Svar
4
· Visningar
1 107
Senast: Mintpastillen
·
A
Ridning Hej, Jag vill lära mig vad som är bra vinklar på en häst. Här är en bild på en häst som jag inte tror har bra vinklar i bakbenen. Kan... 9 10 11
Svar
203
· Visningar
20 278
Senast: Camilla_H
·
Ridning Till min kompis vad barockridning är och går ut på... gärna med bilder!!
Svar
1
· Visningar
855
Senast: pinky
·
Ridning Postar här också - för kännedom. Nu blir det forskning iallafall.... A most productive workshop was held on 31 January 2006 at... 2
Svar
26
· Visningar
2 850
Senast: true_blue
·
Ridning Om man vill börja med AR, vad ska man börja med? Svårt och börja utan tränare såklart men finns det nåt man kan börja med själv?
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: GLOIN
·
S
Ridning ...som har egen häst och som är AR intresserad samt rider det som hade haft lust att på något sätt peppa och bli peppad. Tycker der... 2
Svar
25
· Visningar
2 121
Senast: tesora
·
O
Ridning Håller på att träna på att få kraftcentrum i magen, att rida med mer tonus, troligen det som Susan drastiskt kallar "dra upp kisseriet"...
Svar
9
· Visningar
1 761
Senast: OlleAtlas
·
Ridning Nu har jag kört fasst fullkomligt i min ridning. Jag kommer ingen vart och allt blir bara sämre. :crazy: Har ridit Bellisen sedan i... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 644
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka