Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Hej! Har äntligen fått börja rida min häst igen som fått vila i 4,5 månad! Man njuter av varje steg kan jag säga! :love: Nu till...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Totola
·
H
Ridning Jag har en 5 åring som inte orkar bära sig i galoppen. Det är stort, han är lång och det är ett lok som är svårpåverkad, han orkar inte...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: PAC
·
L
Ridning Är det någon här som vet om/när/var Julio Borba kommer hit nästa gång?
Svar
12
· Visningar
1 712
Senast: loki
·
S
Ridning Jag skulle vilja ha lite tips på övningar som får hästen att jobba med bakbenen så man verkligen känner det där trampet där bak. Så...
Svar
9
· Visningar
1 646
·
M
Ridning När jag sitter ner i trav "fladdrar" min fötter väldigt mycket. Överlivet och övre sittbenen är väl hyffsat stilla(men skulle kunna vara...
Svar
8
· Visningar
1 642
·
Ridning Fortsätt diskutionen är! det var nån som ville att jag skulle starta en ny med de har så jag gjorde :p Så prata på ni,, det var lite...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Susan
·
E
Ridning Jag är ny här hmmm hej alla!! Jag har tränat lite AR nu i ca tre månader,varit på kurs som fotfolk,kollat på Bent i Danmark och läst...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: stintomara
·
Ridning Nu är jag hästlös sen ett par månader tillbaka. Känner att jag VILL fortsätta utvecklas (men inte lägga ut stora pengar på det...
Svar
5
· Visningar
987
·
S
Ridning Min häst vill inte söka sig framåt-nedåt. Om jag jobbar henne i en högre form en stund, drar hon bar tyglarna ur händerna och har...
Svar
7
· Visningar
1 202
Senast: Elisha
·
Ridning Har ni några tips och övningar för att få en mjukare och rundare galopp. Pålle blir som en planka i kroppen och varje språng känns... 2
Svar
20
· Visningar
3 899
·
S
Ridning Jag har införskaffat mig en sån. Men den är lite hård i sätet. Är alla det? Eller är det mitt beniga a*sle som är orsaken? Blir det... 2
Svar
39
· Visningar
2 861
Senast: Lord Owen
·
Ridning En liten samvetsfråga... Den här riktar sig inte bara till barockare, men jag lägegr den här eftersom det är här man fixar att vara... 2
Svar
37
· Visningar
2 427
Senast: bigganl
·
Ridning Eckhardt Meyners - vi var där - någon mer? Intressant var det, verkligen. Enda lilla minuset kanske att liite mer ridinstruktion kunde...
Svar
13
· Visningar
1 687
Senast: CarolaLind
·
L
Ridning Vad är akademisk ridning på riktigt? Är det svårt att lära sig? Några sidor?
Svar
1
· Visningar
837
Senast: lemonadsaft
·
M
Ridning Hej hej Ja har inte ridit mer en i ca 8år och är bara utbildad ca LC/LB dressyr e det för lite för att börja träna barock ? Måste...
Svar
4
· Visningar
1 094
Senast: myoushu
·
R
Ridning Tanken som slår mig när jag är inne på detta forum är att det i så sällan talas om hästens personligheter, kommunikations förmågor... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 771
Senast: Lord Owen
·
Ridning Placerar tråden här först - för att jag är nyfiken på hur ni gör. Frågan är egentligen enkel och syns i rubriken - hur introducerar ni... 2
Svar
20
· Visningar
2 503
Senast: evis
·
G
Ridning Jag skulle vilja ha förklarat, eller ett tips på var man kan få hjälp med att lära sig jobba hästen från marken i öppna och sluta. Jag... 2
Svar
32
· Visningar
2 607
·
Ridning Hur många här rider akademiskt på sina nordsvenska travare som startar? När anser ni att det är lämpligt att börja rida en nsv,Nämn alla...
Svar
8
· Visningar
1 096
Senast: faksen
·
G
Ridning Jag letar efter ett bra MEN inte så dyrt bett till min nordis som jag tränar AR med....men jag har hittat ett som jag villha men har...
Svar
12
· Visningar
1 453
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka