Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Jag hade kunnat fråga på utrustning, men det känns som att det finns större risk att någon här inne vet något. Till frågan: Är det...
Svar
8
· Visningar
1 463
C
Ridning Har besökt en ganska stor anläggning precis söder om vårt land för att jobba lite, kom i diskussion med en hästägare vars häst jag inte... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 633
Z
Ridning Om man har en häst som blir lösgjord och lyssnar bra på vanligt tredelat bett på banan, och oftast ute men som ibland när man kommer ut...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: Caisa
·
Ridning Tycker de lipizzanska hästar liksom P.R.E är fantastiskt vackra hästar och verkar tillsynes ha väldigt enkelt för samling. Medan många... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 022
Senast: Cinzano
·
C
Ridning ...ang. Skulle vilja höra olika kommentarer och lite kritik om barock?
Svar
9
· Visningar
1 252
Senast: Immer
·
Ridning Första gången pållen tömkörs, vi är inte så bra på seriös tömkörning nån av oss men det var kul. Lite sjåp i början när han inte vill... 2
Svar
24
· Visningar
2 862
Senast: Djurjouren
·
Ridning En bekant visade mig en gammal ridlära idag, som jag undrar om någon känner till. Den heter " Handledning för ryttare och hästvänner"...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: via
·
M
Ridning Okej, jag vet inte om jag fattat rätt men är det så att den moderna tävlingsdressyren formades när två stycken ryttmästare under...
Svar
16
· Visningar
2 065
Senast: Spirit
·
C
Ridning Kommer ni ihag att jag skrev en trad om Damsadelfunderingar och att jag vill sa smaningom göra en svensk bok om detta, nu är det dax för...
Svar
13
· Visningar
1 724
Senast: Arapaloosa
·
L
Ridning Är det någon som vet om Jean-Claude Racinet fortfarande åker till Sverige? Finns det någon annan som som kan manipulera...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Totola
·
C
Ridning Sitter i køpenhamn på stationen och blir såå glad år artikeln i nya hæstfynd om Kallisarna. Æntligen något att førdriva tiden med... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 525
Senast: Rufsan.
·
S
Ridning Nu har jag äntligen kommit på spåret igen, jag har äntligen hittat en instruktör att rida akademisk ridning för. Var på min första...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: fjodur
·
R
Ridning Jag har hört rykten (betyder inte att dom på något sätt skulle vara sanna) att någon här i svarige har åkt ner till Klaus Ferdinand... 2
Svar
24
· Visningar
2 928
Ridning Jag har en travare som satte om så mycket muskler i sommras så han faktiskt tappade galoppen. Det blev ojämn, fruktansvärt vinglig och...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: bigganl
·
M
Ridning Finns det någon här som tittade på Levade-showen? Då var det en "engelsk" ryttare och en "akademisk" ryttare som red parallellt i ett...
Svar
12
· Visningar
1 789
·
Ridning Jag va bara lite nyfiken på vad alla tror. Tror/tycker ni att akademisk ridkonst och barockridning är samma sak?? Om ni inte tycker det...
Svar
4
· Visningar
1 168
Senast: true_blue
·
Ridning Nu har jag äntligen fått min Startrekk Espanola och vill ha snygga upplängingsanordningar för stigbyglarna. Ni som har Bentsadlar, har...
Svar
7
· Visningar
1 280
Senast: OlleAtlas
·
Ridning Jag har börjat arbete mina hästar i hand lite småt, och det har varit jätte bra för både mig och hästarna. Nu har jag lite...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: cabetty
·
R
Ridning Ämnet har varit på tapeten tidigare, men jag undrar nu vad ni anser vara positivt och negativt. Om hästen har bra ryggmuskler, tränas... 2
Svar
28
· Visningar
3 114
Senast: Rikkan
·
S
Ridning Har nu läst början på den svenska versionen av boken klassisk ridkonst, t o m hästens första utbildnings år då det är där jag och min...
Svar
12
· Visningar
1 276
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka