Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Vad kallas barockridning/Akademisk Ridkonst/Klassisk dressyr utomlands? Finns det ngt engelskt ord för "barockridning"? Det enda ord...
Svar
1
· Visningar
1 127
Senast: Rimfaxe
·
Ridning Jag skrev en liknande tråd under "ridning", ang hur man undviker att vara tjatig i handen, och hur man faktiskt ska/får använda handen...
Svar
11
· Visningar
1 359
Senast: nitus
·
Ridning Anledningen att jag undrar är att min häst alltid kännts sned (sen jag fick honom för ett halvår sen) och är lite osäker på hur pass...
Svar
10
· Visningar
1 248
Senast: evis
·
Ridning Det är så snuskigt dyrt att köpa böcker om barock/ridning för det finns så många! Kan man inte göra en slags bokcirkel där alla köper...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Totola
·
P
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: Moheed
·
Ridning Hej, Finns det någon som känner till om man kan åka med sin häst på läger eller dylikt i syfte att både utvecklas och ha kul...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: Totola
·
S
Ridning Hej igen ;) Ni som rider för barock intruktör, rider ni några ggr om året på en helgkurs och till nästa gång ni träffas träna på det...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: knasan
·
R
Ridning sämre ridning än inom AR?? Ja det kan man fråga sig, Under Kyra tråden på dressyr varnar jag lite för att det inte kommer vara så "bra"... 2
Svar
20
· Visningar
2 101
Senast: Rufsan.
·
C
Ridning En av mina kallisar är den som jag nämnt tidigare i "rida halt häst" - tråden, som var halt med gaffelband-skada. Hans (Min) plan var...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Rikkan
·
S
Ridning Ni rider in hästen, vad tycker ni ska vara de grundläggande en häst ska kunna? Vad för övningar gör ni? Hur gammal är hästen som kan... 2
Svar
20
· Visningar
1 766
Senast: sante
·
Ridning Nu är det så att jag när jag vill stanna "fryser" bäckenet och fyller ut min svank (sjunker ihop i bäckenet). Detta fungerar sådär...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: 95johsv
·
N
Ridning ...Förutom vi som sitter på då... Jag är lite nyfiken på era olika hästar och var det brukar bli problem. Har de flesta mest problem... 2
Svar
25
· Visningar
2 304
Senast: pozze
·
A
Ridning Jag har en fundering som rör träning av unghästar till dressyrhästar. I sverige verkar det mycket vanligt att man tömkör sin unghäst...
Svar
9
· Visningar
3 844
Senast: bigganl
·
Ridning Sanningen har uppenbarats för mig! Jag ser nu felet i mina tidigare handlingar, jag är frälst! Förutsättningen för god ridning göms i... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 950
Senast: Sammet
·
Ridning Klockan 17.00 på SVT 1 är det ett program om den nystartade ridakademin i Versailles, som drivs av samma snubbe som har cirkus Zingaro...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: haringenfantasi
·
Ridning Har med intresse följt bl a tråden om Kottas. Varför söker ryttare Gud i sin tränare? Varje tränare är just tränare, de lär hela... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 662
Ridning Hej på er! Red min darling igår (foderhästen) och funderar över en sak. Hästen har lite underhals som ska bort!! Men hon går gärna... 2
Svar
31
· Visningar
2 713
Senast: Elizette
·
C
Ridning Snälla vänliga! Kan ni inte samla ihop lite roliga och nyttiga galoppövningar för mig (ja och för mina hästar såklart). Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 109
Senast: Korpen_
·
S
Ridning -------------------------------------------------------------------------------- Historia; Köpte min otursfågel för 2 år sedan då...
Svar
8
· Visningar
1 681
Senast: 95johsv
·
Ridning Läste i ridsport idag... Om de "naturliga traven" som unghästar ska gå i ungefär de två fösrta veckorna under ryttare. Ok, ni utbildar...
Svar
13
· Visningar
2 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka