Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har upptäckt att min kallblodstravare har förslitningsskador i bak-knäna. Hon har haft en rörelsestörning i bakkärran sen jag köpte...
Svar
7
· Visningar
1 561
Senast: zesel
·
Ridning Så fort jag har skrapat ihop nog med pengar så behöver kusen lite ny barockutrustning. Jag är hyfsat säker på VAD jag ska ha, men inte...
Svar
14
· Visningar
1 673
Senast: Totola
·
C
Ridning Nu har virrpottan gjort det, ridit för sin Akademiska tränare. Jag satt alltså på en häst för 4:e gången på 2-3 år, gissa om benen... 2
Svar
26
· Visningar
2 614
Senast: CarolaLind
·
Ridning När i skritten och traven ska man egentligen ge galopphjälpen för att underlätta så mycket som möjligt för sin häst att ta galoppen direkt?
Svar
2
· Visningar
906
Senast: Tez1
·
Ridning japp precis.... vad är en barockhäst?? alltså vad är det som utmärker en sådan? :) är det exteriören? psyket? eller båda delarna...
Svar
4
· Visningar
3 297
Senast: Millz
·
M
Ridning Nu vill jag veta för och nackdelar med barockridning. Jag och min häst har inte hittat någon ridstil som passar oss. Kanske detta gör det.
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: Piraja
·
Ridning Ibland hör man folk här (inte bara på barock) med horror i tonen prata om bakom lod. Det har fått mig lite konfunderad och jag vill... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 283
Senast: Curtis
·
Ridning Stackars Antti, har du det jättetråkigt? :crazy: Då ska jag starta denhär tråden bara för dig! Är jag inte oerhört snäll??? Nej... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 368
Senast: dressyrtant
·
S
Ridning Går det att kombinera westernridning och barockridning/AR? Det verkar som om ridstilarna är ganska lika men skulle det funka rent... 2
Svar
29
· Visningar
2 884
Senast: Moej
·
T
Ridning Ibland känner jag bara för att ge upp! Speciellt efter den här hemska hemska vintern. Och för att min kropp lever sitt eget liv. För att...
Svar
17
· Visningar
1 783
Senast: Gwaeron
·
Ridning Vart kan man köpa böcker och filmer om barockridning till bra pris? Är bl a ute efter Bent Branderups videos och annat material med...
Svar
5
· Visningar
1 182
Ridning Min äldre häst brukar jag som komplement till den vanliga ridningen arbeta rätt så mycket från backen. Jag brukar då varva med...
Svar
7
· Visningar
1 068
Senast: Piraja
·
L
Ridning Hur gjorde ni när ni ville bygga pp er häst från marken? Vad jag vill ha tips med är andra bra övningar för hand eller övningar som...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: linka277
·
Ridning Hej! När man red på ridskola har man alltid fått höra: När hästen går i form (i traven) blir den mycket lättare och mjukare att sitta...
Svar
14
· Visningar
1 577
Senast: true_blue
·
Ridning Hur börjar man och vad ska man börja med?
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: via
·
Ridning Jag försöker få klarhet i det här med ridkapsoner och försöker komma fram till vilken det är jag bör inskaffa. Så nu undrar jag vilken...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Totola
·
Ridning Är det någon som vet om Branderupsadeln (Equyer) är samma sadel som Ultra Flex Barock? De ser exakt likadana ut, och beskrivs likadant...
Svar
18
· Visningar
1 778
Senast: Immer
·
P
Ridning hästen ska vara rak innan samling? 2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: noprogress
·
Ridning Borde kanske ligga någon annan stans - men då det finns intresserade här så, - Håll till godo...
Svar
7
· Visningar
1 597
Senast: Rufsan.
·
Ridning Har funderingar på att prova att rida "min" häst på bettlöst och funderar därför på HUR kapsonen inverkar på hästen. Även hur stor...
Svar
17
· Visningar
1 780
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka